Най-големите японски автомобилостроители Toyota, Honda и Nissan са увеличили производството си през февруари по целия свят заради повишеното търсене на пазарите, където се намират заводите им, съобщиха от компаниите.
В Япония на по-силни продажби през миналия месец са се радвали Toyota и Honda, докато търсенето на коли с марката Nissan леко е спаднало.
Най-големият японски автомобилопроизводител Toyota Motor отбелязва ръст на световната си продукция за февруари от 14% на годишна база до 539 512 автомобила през февруари. Производството в чужбина е
скочило с 32,1%.
Търсенето е било изключително силно и в Северна Америка, и в Европа, и в Азия според говорителят на компанията, Казухиро Обора.
Nissan Motor, номер две на японския пазар в автомобилния сектор, отчете ръст на световната си продукция от 14,5 на сто до 285 167 коли, което представлява рекорд за производството на компанията
през февруари. Важна роля има и продукцията само в чужбина, увеличила се с близо 33%.
„Дейността ни в САЩ бе силно благоприятствана от търсенето на новия моноспейс Quest, на спортния автомобил Armada, както и на пикапа Titan”, уточняват от Nissan в съобщение до медиите.
Огромният търговски успех на Micra (наречена March на японския пазар) е подобрил резултатите на автомобилостроителя във Великобритания, където има голям интерес и към марката Primaster – особено
популярна и в Испания.
Третият по големина японски автомобилостроител Honda Motor е увеличил продукцията си през февруари тази година едва с 1,6% до 254 650 автомобила, като продажбите в Япония са спаднали с 2,6% на
годишна база до 75 938 коли.
За сметка на това на вътрешния пазар нарастват продажбите на Toyota и Honda, съответно с 1,4% до 159 203 автомобила и 2,8% до 64 356 автомобила.