23 Декември 2024, 04:54 Днес (0) | Вчера (0)

Борислав Никлев: Искаме да предложим повече възможности за нашите клиенти

29 Ноември 2004 09:00 INSMARKET по статията работи: 1
A+ A-

Ще предложим на гишетата на банката и други застраховки ­ като застраховка на домашното имущество и животозастраховки, обеща изпълнителният директор на "Първа застрахователна брокерска компания"

Господин Никлев, вече една година сте на пазара на застрахователните продукти. Кои са основните проблеми, които бихте откроили?
­ Не бих ги нарекъл проблеми. Основната трудност, която трябва да преодолеем, е, че ние, българите, още не сме свикнали, влизайки в банка, да ползваме и други услуги, например да си купим застраховка. Може би трябва да мине малко време, за да се пречупи мисленето на хората и те да осъзнаят, че това, което правим, е за тяхно улеснение и за да спестят време. Аз съм сигурен, че с течение на времето това ще бъде преодоляно.
­ Какви са вашите идеи за развитие на компанията в близко бъдеще?
­ Нашият пилотен проект между Първа инвестиционна банка и брокера за унифицирани застрахователни продукти се предлага от около месец и половина и дава много добри резултати. В момента в банката предлагаме застраховки "Гражданска отговорност", застраховка "Гражданска отговорност за чужбина ­ Зелена карта", застраховка "Помощ при пътуване ­ медицински разноски", както и застраховка "Помощ при пътуване ­ автоасистанс в чужбина". Това са продукти, които сравнително лесно се възприемат от клиентите. Следващата стъпка е да предложим на гишетата на банката и други застраховки ­ например застраховка на домашното имущество (обзавеждане, техника) и животозастраховки.
­ Кога ще влязат в сила тези нови възможности?
­ Още в началото на следващата година. Идеята е непрекъснато да разширяваме продуктовата гама, за да обхванем голяма част от клиентите. Това според мен е бъдещето на застрахователните брокери ­ максимално разширяване пласмента на застраховките. В този смисъл смятаме от 2005 г. да предложим продуктите си във всичките 70 клона и офиса на Първа инвестиционна банка в страната.
­ Има ли нелоялна конкуренция между брокерските компании?
­ Както навсякъде, и при нас има такава. Според европейските норми за този вид дейност ще се въведат по-високи изисквания при самото лицензиране ­ по-голям капитал, заделяне на съответните резерви и т. н., като с това смятам, че ще се отстранят част от негативните прояви. В момента у нас има около 140 ­ 150 застрахователни брокери.
­ Наскоро бе направена поредната промяна в Закона за застраховането. Задоволява ли нормативната уредба работещите в застрахователния бранш?
­ Една от основните промени е свързана със застраховката "Гражданска отговорност". Наредбата за задължителното застраховане, приета от КФН, трябва да бъде публикувана в Държавен вестник, за да стане факт. В нея се регламентират самите принципи на застраховката и начините на продажба. Има много нови неща. До миналата година имаше нормативно определена брутна премия, сега ще има минимална рискова премия.
­ Как бихте коментирали тази трансформация?
­ Това бе направено във връзка с унифицирането на нашето законодателство със западното. Според мен на практика може да се получи така, че всяка застрахователна компания ще има различна крайна премия и това може малко да обърка клиентите, но така или иначе трябва да изчакаме до обявяването на кампанията. Очаквам през първата седмица на декември условията да станат ясни, но застраховката за средния клас коли ще бъде в рамките на 100 лева (за сравнение продуктът миналата година бе 75 лева). Положително в промените е това, че вече има възможност да се прави застраховка не за цялата година, а и за по-малък период. Смятам, че с промените все повече ще намалява процентът на хората, които са без застраховка.
­ Какво ще се промени в застрахователния бранш у нас след влизането ни в ЕС?
­ След влизането ни в Евросъюза ще се повиши качеството на застрахователните продукти. Ще се увеличи и премийният приход от застраховки и ще има по-високо застрахователно покритие сред населението, а това безспорно ни дава повод за оптимизъм.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Не познавам г-н Никлев, но ще си позволя да вметна няколко бележки във връзка с интервюто му. Струва ми се, че това, което предлага неговата компания, напомня повече за дейността на застрахователния агент. Законът изисква Брокерът да има писмено възлагане от неговия клиент. Това предполага поне две неща:
1. Лична среща с бъдещия клиент, за да му бъде разяснена специфичната дейност на застрахователния брокер, след което да се подпише договор.
2. Законът задължава Застрахователния брокер да съдейства на клиента си за получаване на обезщетението при застрахователно събитие.
За разлика от застрахователния агент, който е представител на Застрахоателя и като такъв е "длъжен" да хвали продуктите му, Застрахователният брокер трябва внимателно да обясни на клиента си, чрез един сравниотелен анализ, защо му предлага точно тези покрития и защо препоръчва да се сключи дадената застраховка с конкретния застраховател. Може да отбие номера, като изтъкне само цената на застраховката. Не бих искал да се разпростирам върху действията, които се налага да предприеме всеки застрахователен брокер, за да защити интересите на клиента си, когато настъпи застрахователно събитие.
В заключение ще кажа, че всяка компания сама определя стратегията и тактиката си. Важното е да се съхрани същността на нашата дейност, нелеката дейност на застрахователен брокер.
#1 | от Богомил Петков, | преди
Валидни за 16:10 20 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8815
GBP 2.4796 2.4887 2.3722
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив