06 Декември 2019, 03:44 Днес (0) | Вчера (14)

Абонатите не са длъжни да плащат сметката за тока до произнасяне по жалбата им

31 Януари 2017 16:30 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 31 януари 2017, 14:48
Под лиценза на creativecommons

През този период доставчикът няма право да преустановява предоставянето на електричество, обявиха от КЗП

Във връзка с появилите се в медиите твърдения, че при съмнения за надписани сметки за тока гражданите трябва да заплатят фактурите си дори при подаване на възражение, Комисията за защита на потребителите (КЗП) информира, че всеки потребител, който счита, че му е начислена сума за повече от изразходваната от него електрическа енергия, следа да подаде жалба към електроразпределителното дружество.

До произнасянето на търговеца, което трябва да стане в срок от 30 дни, абонатът не е длъжен да заплаща оспорената фактура, а доставчикът няма право да преустановява предоставянето на електричество.

В случай че дружеството се произнесе, че начислената сума е за реално консумирана енергия, потребителят ще бъде длъжен да заплати месечната си сметка. Независимо от това, ако той продължава да счита, че е некоректно таксуван, може да потърси правата си по съдебен ред.

До тази постановка се стигна след потвърдено от съда становище на КЗП, че електроразпределителното дружество няма право да спира електричеството на свой абонат подари просрочена месечна фактура преди да се произнесе по подаденото възражение на своя абонат. Същото важи и по отношение на топлофикациите.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 06 Юни 2019
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7374
GBP 2.4796 2.4887 2.2067
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив