Допълнителното възнаграждение от 20 лева за изпитващите ще трябва да бъде платено от кандидат-шофьорите и ще оскъпи допълнително обучението
Шофьорските изпити да не се провеждат вече от служители на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", а от външни лица, които имат договор за услуга с ведомството. Тази идея се обсъжда през
последните седмици в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, научи OFFNews.
От ведомството на Ивайло Московски обмислят възможността изпитвачите да получават по 20 лева на изпит по кормуване, но все още не е решено дали промяната ще се реализира на практика, тъй като
мненията в регионалните дирекции са крайно противоположни, а и е свързана със законодателни промени.
От една страна, за изпитвачите в големите градове като София, Пловдив и Варна, изпитващите ще си гарантират много добра възможност да печелят от работата си. През летните месеци те са затрупани с
работа и на ден им се падат по 8-10 кандидати за практическа проверка. Ако бъде приет новият модел на работа и те напуснат ИААА, то в топлите месеци е съвсем реалистично да прибират по 3000 - 4000
лева на месец. Не така обаче стоят нещата през зимата, когато почти няма курсисти.
В по-малките областни проблемът е още по-сериозен. Там кандидат-шофьорите са по-малко през цялата година и не е ясно дали изобщо ще има мераклии да сключат договор за услуга като изпитвачи.
Плащането на база "свършена работа" крие и друг проблем, а именно как да се разпределят курсистите между хората, които ще имат право да изпитват. Някои от служителите на сегашното ДАИ се
притесняват, че работа ще има само за тези техни колеги, които се отчитат на шефовете във ведомството в пликче, а честните кадри ще стоят без работа.
Съвсем отделен проблем е, че допълнителното възнаграждение от 20 лева за изпитващите ще трябва да бъде платено от кандидат-шофьорите и ще оскъпи допълнително обучението.