Покупките на нови автомобили, работещи с традиционни горива, ще подлежат на допълнителна такса в размер на до 3 000 евро
Италия планира да предложи субсидии в размер на до 6 000 евро за закупуването на нови нискоемисионни превозни средства. Паралелно с това страната планира да увеличи данъците за новите бензинови и
дизелови автомобили, съобщиха в сряда двама държавни служители, цитирани от GreenTech.bg.
Тревогите по отношение на изменението на климата принуждават европейските законодатели да налагат все по-строги правила за емисиите в транспорта. Автомобилната индустрия пък твърди, че това ще
навреди на конкурентоспособността й.
Бюджетната комисия на Долната камара в Италия одобри изменение на бюджета за 2019 г., въвеждащо бонус за хората, които закупуват нов електрически, хибриден или метанов автомобил. Мярката следва да
е в сила от 1 януари 2019 г. Ако бъдат одобрени, стимулите ще продължат до 2021 г. общата сума за тях ще възлиза на общо 300 милиона евро годишно.
Съгласно същата мярка покупките на нови автомобили, работещи с традиционни горива, ще подлежат на допълнителна такса в размер на до 3 000 евро в зависимост от нивото на генерираните въглеродни
емисии.
Електрическите, хибридните и метановите автомобили съставляват 7% от продажбите на автомобили в Италия за последния миналия месец, според данни, предоставени от чуждестранните асоциации на
производителите на автомобили UNRAE. Въпреки това големият италиански производител на автомобили Fiat Chrysler не предлага каквито и да е електрически или хибридни модели в Европа. Компанията
съобщи миналата седмица, че планира да вложи повече от 5 милиарда евро в разработката на нови модели и двигатели в Италия в периода 2019-2021 г., насочени към създаването на електрически и хибридни
двигатели.
Ръководителят на асоциацията на италианския автомобилен сектор ANFIA Паоло Скудиери пък поиска от правителството да не стимулира продажбите на електрически автомобили, заявявайки, че законодателите
в ЕС обсъждат емисионни цели, които са "неразумни" по отношение на времето и приложимостта.