Жалбите от български туристи са незначително малко
Жалбите от български туристи са незначително малко, показват данни на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Те най-често са в резултат от некоректно отправени оферти от страна на туроператори
или хотелиери, или от недостатъчно внимателно вникване в предложението на търговеца от страна на потребителите, предаде Нова телевизия. "Едно място за настаняване се ракламира като хотел, а
всъщност е къща за гости или семеен хотел. Или се рекламира като СПА-хотел, но СПА-център сертифициран, съгласно действащата уредба няма", дава пример председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
За да избегнат такива несъответствия, туристите трябва да съпоставят цената на пакета към услугите, които получават и да сравняват с други оферти. "Един малко по-голям потребителски скептицизъм не
би бил излишен", добавя Маргаритов.
За някои чуждестранни туристи, обаче – предимно от Великобритания и Германия, подаването на жалби се е превърнало в бизнес. Измислят се всевъзможни причини, често абсурдни, за да си върнат част от
дадените за почивката пари. Данните показват, че в края на всеки сезон по морето хотелиерите ще трябва да върнат обезщетение средно от 2 евро на английски турист и от 1,2 евро на германски.
В помощ на британските туристи за огромни обезщетения работят адвокатски кантори на Острова, които започвали да ги консултират още при кацане след почивката. Реклами има и в интернет. Затова и
често оплакванията и исканите обезщетения звучали еднотипно - скърцащи матраци, стари ядки в мини бара, намусени камериерки и дори тънки и прозрачни завеси са част от оплакванията.