Във фирмата "Дунавска коприна" АД вече са разработени основните направления
Подготвя се разработване на маркетингова стратегия за клъстер "Българска коприна", който цели възстановяване на българското бубарство и производството на българска естествена коприна. Това съобщи,
цитиран от БНР, Добрин Иванов, пълномощник на мажоритарния собственик от Германия "Мюлер и синове" на "Дунавска коприна" АД, която е в основата на проект "Българска коприна". Във фирмата
"Дунавска коприна" АД, която е водеща структура в клъстера, вече са разработени основните направления в маркетинговата стратегия на текстилното предприятие и на ефективна маркетингова структура в
нея. Пилотния проект за клъстър "Българска коприна" ще има съответстваща маркетингова стратегия, заяви Добрин Иванов.
Според него, основно правило е, когато се създава един нов продукт, още в началото да се мисли за неговия пазар. В конкретния случай според Добрин Иванов се възражда едно производство с дълга
производствена верига, която започва от черничевите насаждения, преминава през отглеждане на копринените буби и стига до готови тъкани и готови облекла. За всяка една от посочените групи трябва да
намерим клиента, на когото продукцията да бъде предложена, поясни Добрин Иванов. Проектът за изграждане на клъстер "Българска коприна" е готов и сега се разработват правният статут и уредбата на
вътрешните взаимоотношения между обединените дружества, съобщи пред БТА преди месец председателят на съвета на директорите на "Дунавска коприна"АД в Русе Милка Димитрова. Тя уточни, че предстои
обсъждане на тези документи при вицепремира Лидия Шулева и се очаква създаването на държавен гаранционен фонд за развитие на бубарството и производството на българска естествена коприна.