Модните и спортни магазини са най-активните наематели в търговски центрове
Пазарът на офиси поведе възстановяването на сектора на бизнес имотите през 2013 г. по данни на консултантска фирма в областта на бизнес наемите. Общият обем на наетите площи в София достигна най-високото си ниво от 2008 г. насам и за първи път за последните пет години надхвърли 100 хил. кв.м.
С обновяването на булевард "Витоша" интересът към главната търговска улица се повиши независимо от ръста на търговските площи в молове.
Активността на пазара на индустриални и логистични площи се запази на нивата от 2012 г., а търговските вериги отново започнаха да наемат складове в София и околностите й.
Стойността на покупките на имоти с инвестиционна цел също се увеличи до 56 млн. евро, макар че броят на сделките беше ограничен.
Офис площи
През 2013 г. в София бяха въведени в експлоатация нови офис сгради с 34 хил. кв.м площ, най-малко от 2006 г. насам. Обемът на усвоените нарасна с 12.2% в сравнение с 2012 г. до 108 300 кв.м.
Аутсорсинг секторът и бързо развиващи се местни ИТ фирми имаха основен принос за растежа с 41% дял от усвоените площи за годината.
Незаетите площи в топ 10 проектите намаляха със 7.5 процентни пункта до 10.9% от наличностите в края на годината. Експерти очакват около 60 хил. кв.м клас А офиси да бъдат завършени до края на 2014
г.
Търговски площи
Отдаваемите площи в съвременни търговски центрове се увеличиха с 18% през 2013 г.
Освен към столицата, през 2013 г. търговците се ориентираха и към водещите молове в другите големи градове. Силните продажби през летния туристически сезон ги мотивираха да търсят локации в
морските градове.
Индустриални и логистични площи
Обемът на усвоените индустриални и логистични площи в София се изравни с този от 2012 г. - 78 хил. кв.м. Търговските вериги и доставчиците на логистични услуги отново започнаха да търсят складови
площи в София и околностите й, а производителите на автомобилни компоненти и електрооборудване – да строят или наемат в големите градове в страната.
В индустриалния сектор строителството е свързано с разширяване на производството от вече установени компании и в по-малка степен - с нови инвестиции.