Системата се въвежда с цел да контролира трафика на мигранти, да предотвратява терористични нападения и да намали дългия период на изчакването и проверките по границата
От днес на ГКПП Капъ куле функционира новата система за разпознаване на товарите и регистрационните табели на автомобилите, за откриването й пристигна цялата управа на Одрин, предаде кореспондентът на БГНЕС. Системата се въвежда с цел да контролира трафика на мигранти, да предотвратява терористични нападения и да намали дългия период на изчакването и проверките по границата.
Областният управител на Одрин Гюнай Йоздемир заяви, че новата система предвижда автоматично проследяване на автомобилите на входа и изхода на пункта, и ще ускори проверката на документите, както и контрола върху товарите. Той подчерта, че проблемът с безкрайните опашки от тировете на двете страни на границата е поставян многократно пред българските власти, а преди около седмица министър Тюфенкчи е разговарял в София по въпроса. "Колкото по-бързо е преминаването през всички процедури на границата, толкова по-големи ще бъдат и ползите за двете страни в икономическо и социално отношение. Новата система ще помогне за предотвратяването не само на терористични актове, но ще ограничи нелегалния трафик на мигранти и ще сведе до минимум дългите опашки през лятото от автомобилите с гурбетчиите ни в Европа. Системата за разпознаване на регистрационните табели и товарите ще бъде ефективна по отношение на много проекти. Автоматичното разпознаване ще показва откъде е влязъл и излязъл автомобилът, има ли промени по шаситата и каросериите", посочи Йоздемир. Той припомни десетките случаи на тайно проникнали в каросериите на тежкотоварни камиони нелегални мигранти, които впоследствие създават тежки проблеми на шофьорите. Новата система включва проверка с преносимо устройство за измерване на наличието на въглероден окис, с което за 30 секунди ще се установява има ли хора, укрити сред товарите и това ще става без отваряне на каросериите. Областният управител подчерта още, че това е най-модерният метод за граничен и митнически контрол в света, въведен по 17 пункта по турската граница, остават още 3.