"България Ер" в златната среда по изгубени багажи и закъснения
Финландската авиокомпания Finnair се оказва най-точната в Европа според разпространена вчера класация на Асоциацията на европейските авиокомпании. 90% от нейните полети на къси разстояния започват
и завършват точно по разписание. Тя води и при полетите на дълги разстояния - 84,1% от самолетите й по тези линии излитат и кацат навреме.
Асоциацията, която съществува от над 50 години, е подредила 28 авиокомпании от ЕС и страните кандидати за членство по точността, с която спазват разписанията и по това колко багажа на пътници
губят.
Според данните за първите 5 месеца на тази година веднага след финланския национален авиопревозвач се нареждат испанската Spanair, шведско-норвежката SAS и швейцарската Luxair. По-малки шансове да
стигнат навреме имат пътуващите с Air Portugal, Czech Airlines и Air Malta.
Най-зле в това отношение е гръцката Olympic Airlines - само 50% от самолетите й, които летят на дълги разстояния, излитат и кацат навреме. Air Portugal се класира последна при късите дестинации -
65,7% от тези полети на португалския авиопревозвач спазват разписанието.
Най-големите европейски авиопревозвачи се оказват на дъното на класацията по изгубени багажи. Austrian Airlines например губи 19 багажа на всеки хиляда пътника. Германската Lufthansa губи 17
багажа. British Airways губи 16 багажа на всеки 1000 пътника.
Най-сигурна в това отношение е малката италианска авиокомпания Meridiana - тя губи само 3,2 багажа на всеки хиляда пътника, следвана от Turkish Airlines, която губи само 4,2 багажа. Турските
авиолинии са винаги в челото на тази класация от години насам. Тази година останалите трима в челната петица са Air Malta с 5.7 изгубени багажа на хиляда пътника, унгарската Malev с 6.4 и Spanair
със 7.1.
България изобщо не фигурира в тази класация, защото нито една българска авиокомпания не е член на асоциацията. "Ние кандидатстваме едва сега, защото сме млада авиокомпания и все още нямаме
изисквания брой пътници", каза вчера изпълнителният директор на "България Ер" Константин Тасков. Членството вероятно ще е факт едва наесен, когато се очаква българският национален авиопревозвач да
превози над 600 000 пътника от началото на годината. Освен това за кандидатстване трябва да се представят бизнесплановете на компанията и икономическите й показатели.
Според вътрешноведомствената статистика на "България Ер" тя се оказва в златната среда на европейските въздушни превозвачи по спазване на разписанието и по изгубени багажи. Точността спазват 85% от
всички полети на "България Ер". Според Тасков досегашните български критерии изискват за закъснение да се смята всяко забавяне над 5 минути, докато критериите на европейската асоциация са малко
по-либерални - 15 минути. За първите три месеца на тази година изгубените от "България Ер" багажи са 7,5 за хиляда пътника.