Подмяната няма краен срок, струпването е излишно, припомнят полицаи
Опашки за смяна на талоните на колите се извиха пред службите на КАТ в страната. От 8 декември стартира кампанията за подмяна на старите регистрационни документи с нови, съобразени със стандартите на ЕС. В София на ден талоните си сменят по 400 души. В Пловдив - по 200. В останалите големи градове - по 100-120. От КАТ съобщиха, че процедурата по подмяната на талоните няма краен срок и затова не е необходимо шофьорите да се струпват пред гишетата още в първите дни на кампанията. Въпреки това в много градове нетърпеливите се оказаха твърде много. От началото на тази седмица пред КАТ-Пловдив е по-оживено отпреди. Напливът от коли пред пункта за регистрация на превозни средства е нараснал близо два пъти след началото на подмяната на старите талони с нови. В понеделник и вторник обслужихме общо 215 клиенти, днес обаче през пункта ще минат поне 200, коментират служителите. Въпреки че работното време започва от 8,30 ч, най-нетърпеливите шофьори пристигат тук още преди 7 ч, за да си запазят ред и да минат по-бързо през безкрайните формалности. Когато в 8,30 часа гишетата в КАТ-Пловдив отворят, на паркинга пред сградата вече има тройна опашка от поне 40-50 автомобила. С напредването на времето шофьорите отвън започват, макар и без шумни кавги, да дават първите признаци на изнервяне. Причината е, че по-нахалните успяват някак си да изпреварят останалите и да се напъхат в пункта с минимално чакане. Дошъл съм преди три часа и половина, а вижте колко далече съм от входа заради подобни тарикати, оплаква се шофьор на червен бус "Форд Транзит". Той е дошъл за смяна на собствеността на возилото, след като фирмата му го е спечелила в съдебен спор с пернишка кооперация. Ако се изключи чакането пред пункта, процедурата по издаване на нов регистрационен талон и смяна на номерата отнема на шофьорите приблизително два часа. Първо се минава през гишето за подготовка на документите. Следва първата контрола на входа на пункта, където специалисти проверяват измит ли е двигателят, какво е състоянието на фаровете и оборудван ли е автомобилът с аптечка, пожарогасител и светлоотразителен триъгълник. Ако всичко е наред колата влиза в халето за сверка на номерата на рамата и двигателя. Тук се прави, ако е необходимо, и корекция на данните на съответното МПС. След тази процедура на шофьорите им предстои половинкилометрово ходене по огромния двор на КАТ, защото трябва да се придвижат до гишетата за регистрация, после да се върнат до банковия клон за внасяне на такса, след което отново да отидат с бордерото на първото гише за получаване на новия талон. Ако се сменят и номерата, това става в специално пригодено хале, където човек на КАТ идва с табелите и ги монтира на автомобила. "Наистина в момента има по-голям наплив и смущения в обслужването на гражданите. Това е така, защото не приемахме клиенти през последните два дни на миналата седмица, когато инсталирахме новата система за издаване на талоните, обясни началникът на КАТ-Пловдив, подп. Трендафил Новаков. За да се навакса изоставането, той е разпоредил гишетата да работят с час повече, ако има много чакащи. "Благодарен съм на нашите съграждани, че проявяват много голямо разбиране към нас, към всички тези дребни проблеми и организационни неудачи, които са длъжни да изтърпят", заяви подп. Новаков. Според него големите опашки ще бъдат стопени най-късно до петък и нещата ще тръгнат в обичайния ред.