Железницата дължи 75 млн. лева за инфраструктурни такси
Освен за заплати "Железопътна инфраструктура" дължи още 7,168 млн. лв. за ДДС., 5,247 млн. лв. корпоративен данък и 9 млн. лв. към НОИ. Най-трагично е изоставането в изплащането на задълженията на
към фирми за изпълнено строителство. НКЖИ дължи на ДП "Транспортно строителство и възстановяване" 8,5 млн. лв., на "СК 13 Трансстрой" и "Трансстрой Варна" - по 4 млн. лв.
Железничари готвят протести заради забавянето на заплатите им, научи "Стандарт". Генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Димитър Гайдаров е подготвил писмо
до министъра на транспорта Николай Василев, за да го уведоми за проблема. Изоставането от графика за изплащане на възнагражденията е вече близо месец. Досега железничарите са взели само парите за
поевтиняване на храната и аванс за април. Априлските заплати едва ли ще бъдат издължени до 25 юни, тъй като в края на месеца предстои плащане по заема от Световната банка в размер на 5,6 млн. лв.,
коментира Гайдаров. Причина за забавянето на заплатите е системното неизплащане на инфраструктурните такси към компанията от страна на БДЖ. Само 6,526 млн. лв. са преведени за май от дължимите 13
млн. лв. От началото на годината БДЖ плаща средно месечно около 4 млн. по-малко от дължимите такси. Така към 10 май натрупаните задължения към НКЖИ надхвърлят 74,3 млн. лв. Изплащането на
железничарските заплати ще бъде основната тема на преговорите между Димитър Гайдаров и председателя на КНСБ Желязко Христов, които ще се състоят на 22 юни.