22 Април 2019, 01:43 Днес (0) | Вчера (0)

"Дженерали" и "Виктория" обявиха официално обединението си

12 Януари 2016 13:15 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Албена Алексиева
A+ A-
Последна редакция: 12 януари 2016, 17:41

Обединението вече оперира под бранда "Дженерали", ще развива само общо застраховане

Застрахователно АД "Виктория" и "Дженерали Застраховане" АД обявиха фактическото си обединение. На нарочна пресконференция в София днес главният изпълнителен директор на групата в България – Данчо Данчев, посочи, че компанията съсредоточава развитието си главно в общото застраховане. Реално вече оперираме под бранда "Дженерали", като до месец се очаква ребрандирането на офисите да приключи навсякъде, посочи Данчев. Завършва и обединението на IT-системите на двете компании.

"Вливането на "Виктория" в "Дженерали Застраховане" е свързано най-вече с вътрешната организация на "Дженерали" като застраховател и нейните пазарни позиции. Обединението на двете компании няма да доведе до промяна в условията или възможността за предявяване на застрахователни претенции от страна на клиентите на"Виктория". Всички вече сключени застрахователни договори с "Виктория" запазват действието си при същите условия и срок. Единствената разлика е, че клиентите на "Викториа" ще бъдат обслужвани от "Дженерали". Обединението превръща две силни компании в могъщ, интегриран лидер, чиито мащаби и капиталова база ще дадат възможност за още по-голям растеж и стойност за клиентите и акционерите. Комбинирахме всички силни страни на двете компании, като създадохме финансова синергия, която да бъде нашата основа за постигане на продължителна рентабилност", каза Данчо Данчев.

Фокусът на новата компания е само общото застраховане, защото застрахователният пазар у нас се развива основно в този сегмент, подчерта още Данчев. "Целта на компанията е да увеличи пазарния си дял, който в момента е 9% и постепенно да се превърне в лидер при продажбите на застраховки на дребно в България." Отказа от животозастраховане главният изпълнителен директор мотивира с това, че основен канал за продажба на животозастрахователните продукти са банките. "Няма да предлагаме животозастраховамне или докато условията не се подобрят, или докато не намерим друг канал за предлагане, освен банковия", посочи Данчев.

Въпреки че около 72% от застрахователния бизнес у нас е автомобилно застраховане, компанията не смята да бъде активен играч в този сегмент. След 9-месечно ревизиране на застрахователните продукти, които предлага, дружеството ще залага основно на имуществените застраховки, застраховките "Помощ при пътуване", земеделските застраховки. Целта на мениджмънта е да развива балансирано портфолио, в което автозастраховките да заемат около 55-60 на сто дял. Един от силните за компанията сегменти е здравното застраховане. Дружеството е едно от малкото със собствен здравен център и цели развитието на тази линия на бизнес в зависимост от развитието на здравната реформа. Ако няма здравна реформа, не може да се очаква голям ръст и в здравното застраховане, стана ясно още на пресконференцията.

Данчев определи като основни предизвикателства за 2016 година за целия бранш европейската директива "Платежоспособност 2", както и предстоящите стрес тестове за банковия, пенсионния и застрахователния сектори, и увери, че "Дженерали" напълно отговаря на всички условия за капиталова адекватност.

От своя страна Лучано Чирина, главен изпълнителен директор на групата Generali за Централна и Източна Европа, определи България като един от важните за групата пазари. В Централна и Източна Европа групата работи в 10 държави чрез своята холдингова компания Generali CEE Holding и е един от водещите застрахователни оператори в региона. За 2014 г. г групата отчита в ЦИЕ 16 млн. клиенти, 3,371 млн.евро приходи и 399 млн. евро оперативен резултат. Generali присъства на пазарите в Чехия, Унгария, Полша, Словакия, Сърбия и Черна гора, Румъния, България и Словения и навсякъде е в челните места по пазарен дял – в Чехия и Унгария е на първо място, в Сърбия – на второ, в Словакия - на 3-то, в България с брутоприходи от 72 млн. евро е на 6-та позиция, в Полша и Хърватия е на 7 място, а в Румъния – на 8-ма позиция.
Generali е сред десетте най-големи застрахователни групи с бизнес в повече от 60 страни и над 72 милиона клиенти.

Припомняме, обединителният процес между "Дженерали" и "Виктория" стартира в средата на март миналата година. На 27 май КЗК одобри сделката, а на 16 ноември това направи и КФН. Промените бяха вписани в Търговския регистър на 18 декември.
Към момента обединената компания "Дженерали" разполага със 130 офиса в страната и 15 ликвидационни центъра. За дружеството работят 1570 агента. 317 брокера предлагат продуктите на "Дженерали".

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 08 Април 2019
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7411
GBP 2.4796 2.4887 2.2758
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив