“Петрол’, ОМV и “ЛУКойл” дават обектите си за управление
Водещите петролни компании у нас започнаха масово да предлагат обектите си на частни предприемачи. След "ЛУКойл" и "Петрол" сега и австрийската верига ОМV търси партньори за управление на бензиностанциите си. Компанията предоставя почти половината от обектите си, става ясно от официална обява на фирмата. Кандидатите трябва да имат опит и в търговията на дребно и ресторантьорската дейност. Освен това трябва да участват и със собствен капитал минимум 30 хиляди лева. Всяка бензиностанция струва над 1 млн. долара, посочват от ОМV в поканата. Преди няколко седмици и "Петрол" предложи с обява 35 свои обекти на фирми и частни лица. След конкурс ще бъдат избрани партньорите, с които ще бъдат сключени договори за дилърско управление. Целта е да се повиши ефективността при мениджмънта на веригата от над 400 бензиностанции, твърдят от компанията. Другият голям играч на пазара - "ЛУКойл", също отдава обектите си на управление. Франчайзинговата програма на компанията стартира през юни 2001 г. с бензиностанцията в Перник. До момента по тази програма работят над 10% от всички 115 бензиностанции в страната. Инвестициите в тези обекти са за сметка на фирмата партньор, а "ЛУКойл" плаща само такси, обясниха от компанията. Кандидатите за собствена бензиностанция не липсват, защото от този бизнес се печели добре, твърдят фирмите.