От днес до края на месеца на стаж в Министерство на финансите ще бъдат студентите, спечелили Националния конкурс за есе “Еврото в България – предимства и възможности”
От днес до края на месеца на стаж в Министерство на финансите ще бъдат студентите, спечелили Националния конкурс за есе на тема: “Еврото в България – предимства и възможности”. Студентите ще
работят по конкретни задаци в дирекциите “Бюджет” и “Управление на средствата от Европейския съюз”. С тези стажове Министерство на финансите приключва за тази година летните студентски практики. По
тази програма в Министерството през месеците юли, август и септември преминаха на стаж 25 студенти, кандидатствали и одобрени по специален ред. Всички кандидат-стажанти трябваше да докажат трайни и
задълбочени интереси в областта на финансите и способност за аналитично мислене. От общо кандидатствали 43-ма студенти от ВУЗ-ове в страната и чужбина бяха одобрени 25 стажанти. 17 от стажантите са
студенти в български висши училища, а 8 учат зад граница – Великобритания, Германия и САЩ. Най-много стажанти са били обучавани в дирекциите “Външни финанси” и “Бюджет”. Дирекции “Данъчна
политика”, “Финанси на общините” “Национален фонд”, “Европейска интеграция и мониторинг” и “Държавно същровище” също обучаваха стажанти през лятото. Всички студенти получиха удостоверение за
успешно проведен стаж в Министерство на финансите. Стажът в министерството е изключително полезен, сочат данните от проведените писмени анкети сред стажантите. На второ място се посочва добрата
работна среда и духът на колегиалност във ведомството.“Още от първия ден бях посрещнат добре от екипа на отдел “Човешки ресурси” в министерството, който ми представи историята, структурата и
функциите на ведомството и винаги беше на разположение, когато имах нужда от някаква помощ”, казва в анкетата Георги Караиванов, студент в Университета Манхайм в Германия.
Стажантите, участвали в програмата за летни практики, посочват още, че практическите задачи в министерството изпреварват теорията, която се преподава. “За едномесечната ми работа тук успях да
направя съпоставка и да открия няколко различия между американската и българската система на обучение”, пише Владимир Барзов, студент ІІІ курс на Масачузетския технологичен институт. Според него в
САЩ се набляга на фундаментите и математическото моделиране, докато практиката у нас била свързана повече с правно-юридическите аспекти.