Дружеството разкри мащабна измама при прехвърляне в пенсионни фондове, заяви изп. директор Даниела Петкова
“Предписанията на Комисията за финансов надзор до ПОК "Доверие" АД са очаквани и ние ще се съобразим с тях и с посоченият срок. С риск да получим тези предписания ние предприехме поредица от
действия заради получени при нас сигнали за подвеждане на хората при прехвърляне от един пенсионен фонд в друг. Все пак справедливостта възтържествува, защото в резулат на тези действия стана ясно
как хората са подведени и така стана възможно да бъде обърнато внимание на пенсионното дружество”, заяви за INSURANCE.BG изпълнителният директор на компанията Даниела Петкова. КФН приложи
задължителни предписания на ПОК “Доверие” заради изпращани бланкови писма до осигурените лица с приложени към тях молби-заявления за отказ от подписаните документи за прехвърляне. За
съжаление, Наредба № 3 не регулира казуса с хора, които са били подведени със заявления и едновременно с това са подписали и договорите си за прехвърляне в други фондове, както и с хора, които дори
не знаят, че вече са прехвърлени в друг фонд, коментира Даниела Петкова. От 7 700 заявления за прехвърлене от “Доверие” във фондовете на “ДСК-Родина”, за близо 4 000 има потвърждение, че са в новия
фонд и за тях ние ще прехвърлим средствата. Продължаваме да проверяваме обаче по какъв начин са станали тези прехвърляния. От останалите 3 700, за които е прекратена процедурата,
“ДСК-Родина” прекрати процедурата по прехвърляне на 900 души въпреки, че имат попълнени молби за откази, коментира Петкова. Тя обясни, че най-често механизмът за подвеждане е при теглене на банкови
кредити: “Това са хора, които при теглене на кредити от банката или при поръчителство за теглене на кредит са били подведени между всички банкови документи да подпишат заявление, че се
прехвърлят в новия пенсионен фонд. Често в документите е било сложено заявлението за прехвърляне без изобщо човекът да бъде информиран”.
КФН не пренебрегва факта, че за много голям брой хора процедурата е спряна въпеки, че имат формално изрядни документи. Заедно с това за КФН изглежда странен фактът, че хората се възползват от
възможността да ни върнат попълнени нашите молби-заявления. Очевидно ще се наложaт разговори по Наредба №3, добави изпълнителният директор на “Доверие”. Има два начина за продължаване – единият е
да се помъчим да убедим другото дружество подведените хора да не стават техни клиенти. Другият е да информираме хората. В тази насока ще изпратим екземпляр от заявлението, което имаме при нас, на
всеки клиент – да го разгледа и да прецени дали всичко написано в него е вярно. Ако има нещо нередно и човекът не е съгласен, не ни остава нищо друго, освен да насочим клиента към
служителите, чиито имена фигурират в договора като отговорни за оформянето на документа. Тепърва предстои сериозна кореспонденция, но няма как да е иначе, защото това, което се случва, е мащабна
измама, кагеторична бе Даниела Петкова. Тя добави, че казусът се усложнява, защото в офиса на “Доверие” вече пристигат съобщения от хора, на които са прехвърлени средства за първото
тримесечие, а те не са сменяли пенсионната си компания.
Аз мисля, че като осигурени е добре да знаем какво става и какви палавници вилнеят в страната. Това, че само Доверие ни информира и ни казва как да се защитим мисля, че е похвално. Тъжно е, че никой друг фонд не го прави, което може би значи, че всички искат да ловят риба в мътна вода и да четат тая наредба като дявола евангелието. А между другото в Комисията що не вземат да се спретнат и да измислят наредба дето да не създава проблеми и да отговаря на интереса на осигурените, а не да обслужва болните амбиции на някакви малки фондчета.
А за ДСК.................... по-добре да замълчим и да се надяваме, че някога в някое по-добро време и те ще заприличат на истинска банка.