Съотношението в продажбите остава 9:1 в полза на употребяваните коли
Пазарът на нови автомобили у нас отчита ръст от 40% за първите седем месеца на годината спрямо същия период на 2003 г., съобщи пред в. ПАРИ Стефан Хаджиниколов, председател на Съюза на
вносителите на автомобили в България. От 17 200 внесени нови коли през м. г. броят им до края на 2004 г. ще нарасне на 21 000, докато броят на употребяваните автомобили ще остане същият - до 160
хиляди. Съотношението между двата вида продължава да е 9 към 1 в полза на старите возила.
Според Хаджиниколов тенденцията да се купуват нови автомобили, започнала от началото на годината, ще се запази до края на 2004 г. Прогнозите за следващата година са за възходящ ръст от около
10-15%. Причината е в преференциите, от които все още се ползват вносните стари коли. Опасенията за "свиване" на продажбите след корекцията на коефициента за образуване на митническата стойност на
употребявани автомобили не се сбъдна, коментира Хаджиниколов. Според него българите вече предпочитат нови коли предвид възможностите за лизинг, за разсрочено плащане, заради сервизното обслужване и
гаранционния срок от три години. Търсене има както от страна на фирмите, така и на гражданите.
От януари до юли 2004 г. продадените у нас нови автомобили са 12 618, най-много - с марката Peugeot. От леките коли се предпочитат Toyota и малките автомобили клас B, каквито са корса и
фиеста.