През 2005 г. “Ситроен” отпада, а “Рено” се появява в челната петица
Автомобилната марка "Форд" изпревари японската "Тойота" по продажби на нови леки коли у нас за деветмесечието на 2005 г., сочат данните на Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ). За
периода януари-септември тази година в страната ни са реализирани 2116 нови коли "Форд", докато с марката "Тойота" са продадени 2 055 автомобила за същото време, показват още данните на съюза,
ръководен от Стефан Хаджиниколов.
С тези резултати досегашната пета по продажби на българския пазар марка "Форд" изпреварва "Тойота", която в последните месеци държеше четвъртата позиция сред най-търсените автомобили в родината
ни.
За периода януари-август 2005 г. продадените нови леки коли на "Форд" бяха 1868 броя, а на "Тойота" - 1879 броя.
Най-купуваният автомобил с марка "Форд" у нас продължава да бъде "Форд Транзит" от клас "Media Van" с 617 продадени коли за януари-септември 2005 г., а най-купуваната "Тойота" - "Тойота
Корола", от която българите са купили 468 броя за периода.
На първо място по продажби у нас и през деветмесечието на 2005 г. остава марката "Пежо" с 3 543 продадени нови леки коли. Отново най-търсеният модел от марката е минибусът "Партнер", от който са
реализирани 1 071 броя на пазара в България.
Съдейки по досегашната тенденция за нарастване на продажбите й, традиционно втората най-купувана у нас марка "Рено" вероятно запазва позицията си, въпреки че от август насетне СВАБ не разполага с
данни за продажбите й.
На следващо място се подрежда немската "Опел" с 2 143 реализирани автомобила за периода януари-септември 2005 г. Най-търсен от марката е моделът "Астра", от който са продадени 888 броя на родния
пазар.
Класацията на най-купуваните марки леки автомобили у нас изглежда доста по-различно през деветмесечието на 2005 г., в сравнение с този период на 2004 г. Тогава най-продаваната марка пак е била
"Пежо" (2 461 продадени автомобила), но второто място е държала "Форд" (с 1554 реализирани коли на пазара), следвана от "Тойота" (1504 броя), "Ситроен" (1359) и "Опел" (1312).
Продажбите на нови леки коли в България за деветмесечието на 2005 г., в сравнение със същия период на 2004 г. са нараснали с 45%, показва информацията на СВАБ. През януари-септември тази година на
родния пазар са продадени 21 593 нови леки коли, докато за първите девет месеца на миналата година техният брой е бил 14 873.
В тези цифри обаче не влизат продажбите на марките "Рено" и "Хюндай", тъй като за тях няма данни за деветмесечието на 2005 г.