Инициативата за Световния ден на потребителите бе посрещнат с огроментинтерес
49 обаждания получиха в Комисията по търговия и защита на потребителите на новия телефон 0700 111 22 за сигнали и консултации само от столицата. 15 сигнала са подадени на регионалните телефони в рамките на инициативата “Отворени врати” на Комисията по търговия и защита на потребителите в Световния ден на потребителите. Инициативата бе посрещната с интерес и до 13: 00 часа приемната на КТЗП в София бе посетена от 47 граждани. Те поставиха конкретни въпроси, предявиха искове за рекламации и подадоха сигнали за нередности в търговската мрежа. Най-коментираните от хората стоки бяха хранителните продукти, няколко човека се оплакаха от стоки за бита. Сигналите бяха свързани най-често с непълна информация на етикети на храни от животински произход: без срок на годност, информация за производител, състав или тегло и др. Граждани повдигнаха въпроса и за амбулантната търговия с храни (гевреци, млека, закуски.)От по-скъпите продукти на вниманието на Комисията трима посетители представиха случаи за рекламация на газова печка, яйцеварка и магнитен пояс. Експертите направиха съответните проверки и рекламациите са решени в полза на потребителите. На базата на получените днес, 15 март – Световен ден на потребителите, сигнали служители на КТЗП са проверили 75 търговски обекта в цялата страна. 42 от тях са проверени съвместно с представители на други институции и контролни органи: РИОКОЗ – 32 проверки – констатирани са нарушения по отношение етикетирането на хранителни стоки, изтекъл срок на годност, обявяване на цени на хранителни стоки. ДВСК – 7 проверки – констатирани са нарушения по отношение срока на годност на храни от животински произход. ДАМТН – 2 проверки по във връзка с постъпили жалби за боя с изтекъл срок на годност и за DVD. Брошурата “Пълна информация – правилен избор” раздадоха експертите от Комисията по търговия и защита на потребителите на посетителите си. Текстовете в нея дават ясна информация по въпроси, които най-много вълнуват гражданите, когато пазаруват. Специално внимание се отделя на правилата за етикетиране при продажба на обувки, електроуреди и текстилни стоки. Дават се и пояснения как да бъде разчитан етикетът на стоките. Целта е отново да се помогне на хората да знаят правата си като потребители, за да стане защитата им наистина “взаимен процес”, посочи Дамян Лазаров, председател на КТЗП. Брошурата е на разположение на гражданите и на търговците и след днешната инициатива.