05 Октомври 2024, 20:43 Днес (0) | Вчера (1)

Сомат АД започна да се изтегля от България

28 Януари 2005 09:00 в-к "Пари" по статията работи: 2
A+ A-

Компанията е започнала да пренасочва част от камионите си в Русия

Сомат АД, която е 96% собственост на германската компания Willi Betz, е започнала да изтегля камионите си от България, съобщи за в. ПАРИ Евгений Иванов, главен секретар на Съюза на работодателите, в който членува фирмата. Компанията е започнала да пренасочва част от камионите си в Русия. Според Евгений Иванов Сомат не е променила позицията си по методиката за разпределение на международните разрешителни за товарни превози, т.нар. СЕМТ, наложена от транспортно министерство, която е в полза на малките фирми. В началото на януари от компанията обявиха, че ако не се промени начинът на разпределение на разрешителните, ще преразгледат инвестиционната си политика и до края на месеца ще пренасочат 50 от камионите си в други европейски държави. Сомат обжалва във Върховния административен съд и заповедта на вицепремиера Николай Василев от декември 2004 г., с която се дава право на ведомствената комисия да разпредели административно СЕМТ. Заповедта на Василев е позволила на комисията да отнеме 50% от полагащите се на Сомат разрешителни. Според Димитър Николов, търговски директор на компанията, така фирмата ще се опита да защити своите интереси, защото на карта е поставено вече самото й съществуване, както и това на персонала, който ще се наложи да бъде преструктуриран. 100 камиона на Сомат ще напуснат страната до края на месеца. Досега са изтеглени 50 камиона, като 30 от тях за Русия. Днес от пристанище Бургас заминава втората пратка, потвърди търговският директор Димитър Николов. Транспортно министерство отне 50% от СЕМТ за 2005 г. на компанията заради подадени сигнали от Националното сдружение на българските превозвачи за извършени нарушения от Сомат. Няма доказано нито едно обвинение срещу нас, каза Николов. Вицепремиерът Николай Василев е издал заповед за сформиране на работна група по проблема. Според Николов обаче такава група все още няма.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Една малка победа на националния
капитал и малко въздух за българските превозвачи. А работещите
в СОМАТ да не се притесняват - толкова евтина работна ръка германците няма да намерят никъде.
#1 | от Бечо | преди
Не съм съгласен напълно с твоето мнение Бенчо.
Това което се случи с СОМАТ е показателно, че на пазара не действа пазарна икономика, тоест че под една или друга форма едни се дотират (рушветчета) за сметка на други. Изтина е че една фирма с дълготраен опит и традиции напуска пазара и то според мен не в резултат на конкуренцията. Скоро доста инвеститори ще предпочетат да направят същото, защото България не е "Меката" на капитала. Та за това вместо да се радваш помисли: Германци или каквито и да са ще намерят "евтина работна рака" защото капитала е подвижен, а тия дето остават без работа?? колко подвижни са те , особенно в БГ?
А съдейки по българските междугратски частни превози мога да ти кажа, че нещата са трагични.
#2 | от Боби | преди
Валидни за 16:10 04 Октомври 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7717
GBP 2.4796 2.4887 2.3212
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив