Строителното министерство прогнозира цена на трасето от 190 млн. евро вместо първоначално предвидените 148,45 млн.
Изграждането на автомагистрала "Люлин" ще излезе с около 40 млн. евро по-скъпо, отколкото се предвиждаше в предварителните разчети. Очаква се цената да стигне 190 млн. евро, вместо първоначално предвидените 148,45 млн. евро заради поскъпването на горивата и на строителните материали. Това прогнозираха от Министерството на регионалното развитие след като правителството даде разрешение за проектирането и строителството на автомагистралата вчера.. Трасето, за чието изграждане се предоставя поземления терен, е развито на територията на София-град, землищата на кварталите "Филиповци" и "Суходол", вилните зони "Горна баня" и "Люлин", на Банкя и Иваняне, с. Мало Бучино , кв. Владая и на територията на Пернишка област - с. Голямо Бучино и кварталите Драгичево и Даскалово. С изнасянето на част от трафика извън Владайското дефиле се очаква намаляване на аварийността по обслужващия досега това направление път Е-79 София - Перник, припомниха от ведомството на Асен Гагаузов. Като начало на автомагистрала "Струма", "Люлин" е част от трансевропейския коридор номер 4 Берлин-Солун. За българската територия трасето преминава по линията Видин - София - Кулата. Решението на правителството е съобразено с разпоредбите на закона за опазване на земеделските земи, за изграждането на обекти за държавни нужди върху земеделски земи от първа до четвърта категория или поливни площи над 100 дка., увериха от правителствената информационна служба.