Агенцията за малки и средни предприятия тръгва от фирма на фирма
"Икономически Фейсбук" за малки и средни предприятия ще заработи до една година. Това съобщи шефът на Агенцията за малки и средни предприятия Мариета Захариева на дискусия по време на изложението
"Стройко" в НДК. Тя бе организирана от в. "Стандарт" в партньорство с ведомството. Нововъведението ще е онлайн платформа, чрез която бизнесът ще може в реално време да следи за заявен инвеститорски
интерес и да прави контакт с потенциални контрагенти. "Идеята е, когато има правителствени и бизнес делегации в чужбина, още на момента малките и средните предприятия в България да научават за
всички възможности за конкретни партньорства", обясни Мариета Захариева. Достъп до платформата ще имат фирми, които са вписани в регистъра на агенцията, който също предстои да се направи. Целта е
така да се гарантира, че насреща са фирми, които са добри платци и държавата застава зад тях. В момента се разработва функционалното задание на проекта за бъдещия "икономически Фейсбук", като ще се
търси финансиране от ОП "Иновации и конкурентоспособност". Чрез платформата Министерството на икономиката и Агенцията за малките и средните предприятия ще подават информация също така за пазарите и
възможностите за финансиране.
Агенцията работи активно и за развиване на регионална мрежа от консултанти, съобщи Захариева. Вече има работещи звена в Бургас, Варна, Пловдив, Враца, Русе и Стара Загора. Изграждат се и бизнес
центрове в няколко града - Русе, Враца, Видин, Хасково, Пловдив. Отделно в централата на агенцията има специална дирекция с т.нар. комуникатори по отделни отрасли, чиято задача е да посещават на
място предприемачите, за да ги запознават с различните възможности за подкрепа. Всичко това ще ни помогне да изработим картата на малките и средните фирми в България, заяви Захариева.
От тази година агенцията е започнала да финансира участието на малки и средни фирми и за изложения у нас, а не само в чужбина. По този начин десетки фирми се представят на "Стройко", а следващото
изложение е "Светът на мебелите" през април. В същото време от изложителите и у нас, и в чужбина, вече се изисква да осигурят 20% от разходите за участие. Целта е така да бъдат включени
действително мотивирани да излязат на нови пазари фирми.
Над 1300 малки и средни компании са били подпомогнати през последните три години да се представят на изложения в чужбина и в търговски мисии.
Мила Кисьова