Бъдещият собственик на "България ер" задължен да й купи самолети
Изпратили сме за обсъждане предложение до министерствата на отбраната и на икономиката и енергетиката три военни летища - в Доброславци, Узунджово и Щръклево да бъдат отдадени на концесия на частни
фирми. Това съобщи зам.-министърът на транспорта Юджел Атилла вчера. Летището в Доброславци може да се използва за кацане и излитане от нискобюджетните авиокомпании, а тези в Узунджово и
Щръклево - за самолетни карго превози. За концесиониране се подготвят и летищата в Стара Загора и Горна Оряховица, добави Атилла.
Според него в момента има огромен интерес от български и чуждестранни частни инвеститори да вземат на концесия трите аерогари. Причината е, че Щръклево и Узунджово са в непосредствена близост до
селскостопански тържища, а освен това имат и отлично изградени транспортни връзки, които осигуряват бърз превоз на бързо развалящи се стоки.
Заради близостта си до София пък летището в Доброславци пък може да се ползва от компаниите за евтини превози.
Вече са проведени разговори с международната компания "Руут", която e консултант по концесионирането на летища. От "Руут" ни посъветваха концесионирането на летища да се ускори. Географското
положение на страната ни е отлична предпоставка за развитие на карго превозите от Европа към страните от Близкия изток и Африка, посъветваха от "Руутс", добави Юджел Атилла.
Междувременно вчера транспортният министър Петър Мутафчиев каза, че до края на март 2006 г. парламентът трябва да одобри стратегия за приватизацията на авиокомпания"България ер". Вече са подготвени
два варианта за продажбата на авиокомпанията. Единият предвижда бъдещият купувач в рамките на 3 месеца след сключването на сделката да се задължи да осигури полети по всички дестинации, договорени
с междуправителствени споразумения, по които в момента "България ер" не лети, каза Мутафчиев. Другото условие е авиокомпанията да разполага със собствен авиопарк от над 20 самолета, които да бъдат
осигурени от купувача. Само така ще гарантираме, че бъдещият собствениuк ще развива авиокомпанията и че няма да я източи, както се случи с "Балкан", добави транспортният министър. Според него
окончателно е отпаднала възможността акции на националния авиопревозвач да бъдат продадени на фондовата борса.