По-високите цени за градския транспорт увеличават гратисчиите
Ватмани намират в трамваите продупчени рекламни билети вместо истински, съобщиха за "Новинар" от Столичен електротранспорт. Фирма за телефонни услуги е пуснала в столицата рекламни материали,
наподобяващи билети за градския транспорт. На пръв поглед рекламните билетчета изглеждат точно като оригинала, въпреки че отпечатаната на тях информация е различна. От Столичен електротранспорт се
опасяват, че не са единични случаите, в които изобретателни граждани се возят с тях вместо с истински.
По принцип билети-менте се засичат трудно, защото контрольорите обръщат повече внимание на перфорацията, отколкото на самия билет. Освен това има линии, където контролът е по-слаб и лесно може да
се пътува с фалшиви билети, смята заместник-директорът на Столичен електротранспорт Иво Василев и допълва, че тази практика води до загуби за транспортната компания.
Дупченето на фалшиви билети обаче може да се окаже и демонстративен протест срещу предстоящото увеличение на цените в градския транспорт. Както съобщиха вече от Столична община, от април цената на
билет ще стане 0,70 лв., защото себестойността на едно пътуване била вече много повече от 0,50 лв., колкото е сегашната цена. Ще се увеличат и цените на всички видове карти за градския транспорт.
Месечната за цялата градска мрежа става 44 лв. вместо 37 лв. При всяко поскъпване се увеличават и гратисчиите, показват наблюденията в градския транспорт.