Много често по-малките фирми се обръщат за изработката на сайта си към някой познат или специалист на свободна практика
Между 2 000 и 5 000 лв. струва изработването на средно голям фирмен сайт, изчислява Жюстин Томс. Колкото пари са вложени в създаването на сайта, толкова трябва да се похарчат и за промоцията и
рекламата му, ако искаме той да постигне целта си. Още толкова излиза и годишната му поддръжка.
Много често по-малките фирми се обръщат за изработката на сайта си към някой познат или специалист на свободна практика, който им предлага доста по-ниски цени обикновено между 100 и 500 лв. Срещу
тази цена обаче не получават и сериозно качество. Защото за изработката на един уеб-сайт е необходим екип от специалисти дизайнери, маркетингови експерти, програмисти.
Дори регистрацията в дадена търсачка изисква постоянна обработка и наблюдение, тъй като търсачките почти всеки месец променят правилата си.
Естествено, ако фирмата не е много претенциозна и не иска кой знае какво, може да се обърне и към подобен специалист. Но трябва да се има предвид, че животът на един уеб-сайт е около 2 г. Поне през
толкова време той трябва да бъде обновяван.
Ако дейността на фирмата пък е в специфична област, тя може да се ограничи с реклама в специализиран сайт, което й излиза около 1 000 лв. годишно.
Изработката на уеб-сайт включва и регистрацията на даден домейн. Куриозното тук е, че домейнът .bg струва повече, отколкото най-популярните .com, .org, .net. За него се заплаща около 50 евро
първоначална такса и още толкова годишна, като това са цени без ДДС. За регистрацията на .com, .net и .org, например, няма първоначална такса, а годишната е около 10 долара. Хостингът на един
среден сайт от 500 МВ, 2GB трафик и 10 пощенски кутии, пък варира между 100 и 300 лв. за година.