28 Март 2024, 18:58 Днес (11) | Вчера (12)

"Аления Маркони" ще плаща неустойки на РВД

23 Октомври 2003 в-к "Сега" по статията работи:
A+ A-

Пътищата между Азия и Европа все по-често заобикалят България. Става трудно да осигуряваме финансиране, оплака се представителят ни в Пакта за стабилност Милен Керемедчиев

Вече само 10% от транспортния трафик между Азия и Западна Европа минава през България. Допреди пет години 40% от тези потоци са минавали оттук. "Това показват данните от последното проучване на Еврокомисията, които Пактът за стабилност получи наскоро", съобщи представителят на страната ни в пакта Милен Керемедчиев.
Основните причини за това са добрите пътища между Турция и Гърция и фериботите между Гърция и Италия, както и добрите фериботни връзки между йорданското пристанище Акаба и Западна Европа.
"Това ни поставя в неудобното положение да не можем да намерим финансиране за нашите магистрали, тъй като банките се интересуват от прогнозите за трафика, от който зависи възвръщаемостта на кредитите", коментира Керемедчиев.
За магистралата София-Ниш, например, президентът Георги Първанов щял да иска съдействие от консорциума "Бехтел-Енка", който е намерил пари за строежа на сръбския участък от 100 км. Това президентът щял да направи по време на предстоящото си посещение в западната ни съседка на 12 ноември. Основната финансираща институция на сърбите е щатската Ексимбанк. От българска страна има да се строят само 47 км от тази магистрала.
С 18% пък е спаднал въздушният трафик над България след войната в Ирак в сравнение с преди военните действия. "Той се възстановява изключително бавно", посочи Керемедчиев. Заради намалелите транспортни потоци сега се налага да се преразгледат и плановете за Дунав-мост 2. "Вместо две жп линии на него ще има само една и влаковете ще трябва да се изчакват от двете страни на моста", обясни човекът ни в пакта. В първоначалните планове за съоръжението се предвиждаше отделна велосипедна алея, каквато няма да се прави, по две ленти за движение на автомобили в двете посоки и две жп линии.

НЕУСТОЙКИ
Испано-италианската фирма "Аления Маркони" по всяка вероятност ще трябва да плати 6 млн. евро неустойка за неизпълнението на договора си с нашето РВД, съобщи Милен Керемедчиев, който неизвестно защо продължава да бъде член на управителния съвет на РВД. Той влезе там като зам.-министър на икономиката и остана, когато не работеше никъде след като вицепремиерът Николай Василев не го покани в министерството на транспорта.
По договор фирмата, която изгражда радионавигационното оборудване за нашите авиодиспечери, трябва да е напълно готова до 31 декември. И при двата теста на системата досега, обаче, е имало сривове и самолетите над България продължават да се ръководят от старата кула на летището, каза Керемедчиев.
Според него новото летище в Атина не е привлякло очаквания самолетен трафик и България би могла да се възползва от това, ако не бяха проблемите със строежа на ново софийско летище. Договорът между строителната фирма "Щрабаг" и транспортното министерство е пред разваляне заради финансови претенции на фирмата.

 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8082
GBP 2.4796 2.4887 2.2803
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив