Банковото застраховане в Южна Европа държи 60% дял от предлагането на стандартни продукти по животозастраховане
Европейските банки все по-често хвърлят жадни погледи към американския пазар, където се сключват обемни договори за застраховане в областта на управлението на капиталови активи.
Заедно с това банките се стремят да въведат ключовата стратегия, насочена към интеграция на банковия и застрахователния продукт в рамките на единна система на разпространение, за която не е
задължителна обща марка на продуктите.
Предлагането на клиентите на стандартни продукти под различни марки - продажба на застрахователни продукти под името на придобита застрахователна компания или продажба на застрахователен продукт
под новосъздадена марка е нова посока на дейност на европейските компании от бранша.
Действайки в тази посока, компаниите постепенно превземат тази част от европейския пазар, принадлежаща досега на традиционното животозстраховане и пенсионно осигуряване.
Според обзор на Datamonitor, банковото застраховане в Южна Европа държи 60% дял от предлагането на стандартни продукти по животозастраховане.
В северните страни от континента този процент е значително по-малък - едва около 25 на сто, коментира Саймън Пуул (Simon Poole), директор на звеното по въпросите на застраховането в отдела за
корпоративни финанси на KPMG в Лондон.
"Явно най-успешният ход е банката да използва контактите си клиентите си за разпространение на застрахователни продукти", казва още Пуул.
Съществува тенденция за превръщането на финансовите институции в организации, предлагащи на клиентите разнообразни продукти по различни канали.
По сходен начин Allianz Versicherung спомогна за сливането на Deusche Bank и Dresdner Bank, като новосъздадената банка се задължи да й осигури достъп до своята мрежа за обслужване на
населението.
При обявяването на този проект, даже бяха обявени планове за обединение на банковата и застрахователната дейност.
Още по-успешен в тази насока беше договорът за придобиване на Scottish Widows от страна на лондонската Lloyds TSB, възлизащ на в 6.7 млрд. паунда (9.2 млрд. долара).
Според мнението на Дамиен Режен (Damien Regent), аналитик в лондонския офис на Moody's Investors Service, френските банкови застрахователи бележат значителни успехи в разпространението на
стандартни застрахователни продукти.
Освен това, те са много изгодни от гледна точка на данъчното облагане и затова намират добър прием в страни като Испания, Италия и Португалия.
Голяма част от предлаганите по този начин продукти са прости, но необлагаеми натрупващи се планове с матуритет седем или осем години. Тази практика набира скорост и в Белгия, Холандия и някои
скандинавски страни.
Успехът на банковото застраховане може да се види и по примера на френската компания Predica, специализирана в животозастраховането и принадлежаща на банката Credit Agricole.
По данни за последното тримесечие, тя е увеличила с 20 на сто обемите на клиентите си от средите на клиентите на банката.