Осем на сто от анкетираните смятат за "напълно приемливо" да завишават размера на иска. 16% от отговорилите го смятат за "достатъчно приемливо"
Всеки четвърти американец смята, че в това, да послъжеш застрахователя си. Резултатите от проучването на консултантската компания Accenture подтвърждават най-лошите опасения на компаниите от
бранша, коментира Business Insurance magazine.
Според оценка на Insurance Services Office, събираща данни за молбите за изплащане на обезщетения по застрахователни събития, недобросъвестни притежатели на полици, успяват да измъкнат чрез измама
от застрахователните компании в САЩ около $24 млрд. годишно.
Както се изяснява в хода на анкетата, проведена от Accenture, 8% от анкетираните смятат за "напълно приемливо" да завишават размера на иска. 16 на сто от отговорилите го смятат за "достатъчно
приемливо". Излиза, че една четвърт от анкетираните американци са убедени, че няма нищо срамно в това, да изкарват пари по този начин.
11% от анкетираните стигат до там, че да смятат за нещо напълно в реда на нещата, да изискват компенсации при отсъствие на застрахователно събитие.
39 на сто пък обявяват, че и дори да знаят случай на застрахователно мошеничество, биха го запазили за себе си и не биха съобщили на съответните власти.
В допитването са взели участие 1030 американци, като 29 на сто от тях някога в миналото са подавали молби до застрахователите си за обезщетяване на някакви щети.
Според специалиста по застрахователните пазари в Accenture - Майкъл Лукарини, изследването е било призвано да отговори на въпроса клиентите му от застрахователния бранш - "защо американците масово
извършват мошенически действия щом стане въпрос за застраховане".
Според 49 на сто от участниците в анкетата, хората подават лъжливи искове, предполагайки, че ще им се размине безнаказано. 30 на сто смятат, че по този начин се печелят "лесни пари".
В случаите, когато е могло да се посочи повече от един отговор, 24% от анкетираните са заявили, че и без това застрахователните компании изискват плащането на прекалено скъпи полици и чрез подобни
действия си възстановяват донякъде изразходваните средства.
Все пак проучването предлага на компаниите от сектора и известно утешение - само 2% от анкетираните са отговорили отрицателно на въпроса дали измамените компании трябва да водят разследване в
случаите на злоупотреба.