Антон Антонов, Президент на агенция Евробалканконсулт
Разработваме закони, които позволят отдаването на летища и пристанища на концесия, без да знаем дали дадена инфраструктура няма да се използва за нуждите на армията, когато станем член на НАТО. 2007 г. е една все още илюзорна дата, докато присъединяването ни към евроатлантическия блок е предстоящо. Не можем да прескачаме отделните етапи. Най-напред осигуряваме инвестиции за даден обект чрез европейски програми, а едва след това планираме как да бъдат използвани те. Това важи за летище София и за пристанище Бургас. Проектът за разширяването на летище София бе предвиден заради увеличаването на пътниците във връзка с олимпийските игри през 2004 г. в Гърция. Не е ясно дали пътникопотокът ще бъде същият и след това. Отдаването на летищата във Варна и Бургас се прави на базата на разчетите за над 2 млн. пътници за всяко от двете летища през следващите години. Но експерти смятат, че никое летище у нас няма да надхвърли 2 млн. пътници през следващите 5-8 години. Казваме, че навсякъде в Европа летищата се концесионират. В областта на въздушния транспорт обаче всички държави по света се ползват от правните инструменти на ИКАО, които са международни, а не само европейски организации.