Разходите за реклама на финансовите институции за първите осем месеца на годината са регистрирали ръст от 7.1% и са стигнали сумата от 3.7 млрд. долара, се казва в анализ на бранша на "Уолстрийт джърнъл".
Наблюдателите коментираха, че това е показателно за факта, че финансовите институции очакват ръст на оборотите си и увеличаване на котировките на публично търгуваните дружества.
Данните на анализаторите от нюйоркската "ТНС медиа интелиджънс" показват, че ръстът на парите, давани от банките за реклама, е дори повече, като се имат предвид и инвестициите в разработване на нови комуникационни канали.
Засилва се влиянието на рекламата в интернет, тъй като клиентите, към които банките по традиция се насочват, са чувствителни на тема "спам". Особено активни в търсенето на нови начини за предаване и запомняне на рекламното послание са няколко големи банки, които инвестират и в развиване на мрежа от клонове за дребни клиенти, и компаниите за кредитни карти. Увеличава се и конкуренцията при дружествата, предлагащи ипотеки, тъй като се наблюдава промяна и клиентите вече не са толкова чувствителни към цената.
Друг фактор, които оказва влияние, е и вълната от консолидация на сектора и сливанията и поглъщанията в бранша. Наблюдатели очакват, че октомври ще е най-добрият за финансовия сектор в това отношение от юли 2001 г.
Това води до промяна на корпоративната идентичност в бранша, което трябва да бъде обяснено и показано на клиентите на компанията.
Анализатори коментираха, че тези данни увеличават доверието на инвеститорите в рекламните компании, тъй като финансовите институции традиционно се считат за крайно консервативни рекламодатели и не инвестират в маркетингови кампании, ако не са сигурни, че ще има подем в сектора като цяло.
-----------------
Последните стъпки в бранша са кампаниите на "Дойче банк" и "Ситигруп", които наблягат на факта, че кризата в сектора е свършила и инвеститорите могат да са спокойни за бъдещето на парите си, инвестирани във финансовите гиганти. Анализатори коментираха, че в следващите няколко месеца това ще е основното рекламно послание на банките.