Напрежението между застрахователи и презастрахователи може да се изостри, предупреждава доклад на Standard & Poor's.
Компаниите, ползващи презастрахователни услуги са изправени пред лоши вземания, а самите презастрахователи не успяват да следват увеличенията на резервите, наложили се поради ръста на заведените
искове за щети, свързани с азбестовите дела.
Подчертавайки сериозността на проблема, рейтинговата агенция отбеляза, че миналата година Liberty Mutual Insurance Co. е отделила резерви от 158 млн. долара, които да покрият 55% от лошите
презастрахователни вземания във връзка с тези дела.
За разлика от тях, в общото застраховане като цяло се смята че само 10% от дължимите от презастрахователите суми няма да бъдат получени. Когато тези дружества бъдат излъгани в прогнозите си,
напрежението между застрахователи и презастрахователи ще ескалира - предупреждават експертите.
Друг признак за срива на доверие са увеличаващите се случаи, в които застрахователите изискват допълнително обезпечение. Докато базираните извън САЩ презастрахователи отдавна предлагат гаранции,
осигуряващи задълженията им, американските фирми от бранша изостават. Във връзка с това застрахователите не само започнаха да изискват това условие да бъде покрито, но и включват опцията за
прекъсване на договора, ако финансовите показатели на презастрахователя паднат под предварително специфицирани нива.
"Отмина времето, когато застрахователите и презастрахователите заедно правеха пари или ги губеха. Старата поговорка, че презастрахователите са банките на застрахователите, вече не важи" - кометира
анализаторът от S&P Лалин Карвало.