Новите акционери от американският “Херитидж гаранти холдинг” са силно впечатлени от положителното развитие на “Лев инс” АД, твърди председателят на Управителния съвет на застрахователната компания Ася Аксентиева.
Ася Аксентиева е председател на УС на застрахователната компания "Лев инс" от февруари 2005 г. Завършила е право в Юридическия факултет на СУ "Климент Охридски". Започва работа в Министерство на отбраната като юрисконсулт. По-късно се квалифицира в областта на застрахователното дело. Главен юрисконсулт е в ДЗИ и в ЗПАД "Витоша", където е и член на Управителния съвет. Избрана е за председател на УС и изпълнителен директор на ЗК "Витоша-Живот". В първата година след учредяването на Дирекцията за застрахователен надзор една година е началник управление "Разрешения и надзор". Преминава на работа в ЗК "Юпитер" като председател на УС и изпълнителен директор. От 1999 г. до 2002 г. е председател на Юридическата комисия на Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ), член е на Националния съвет по застраховане (2001-2002) и на УС на АБЗ през мандата 1993-1996 година. От 1989 до 1995 г. е преподавател в Полувисшия институт и в Стопанска академия "Д. А. Ценов" в Свищов, днес преподава застрахователно право в УНСС – катедра “Финанси”, София.
Г-жо Аксентиева, на провелото се Общо събрание на акционерите, „Лев инс“ отчете много добри резултати – компанията е пета по премиен приход и в тройката по печалба. На какво се дължи този
успех?
- Не мога да се въздържа да не коментирам някои от най-важните показатели. Премийният приход на компанията за 2005 г. е 55 109 хил.лв. спрямо 40 419 хил.лв. за 2004 година,
т.е. компанията бележи ръст 36 процента. Изплатените обезщетения са съответно 11 769 хил. лв. спрямо 7 863 хил. лева. Заделените резерви са 35 280 хил. лв. в сравнение с 20 879 хил. лв. за
предходната година. Резервите са инвестирани съгласно изискванията на застрахователното законодателство във високоликвидни и нискорискови активи (държавни ценни книжа, банкови облигации, депозити и
недвижими имоти). Изчислената граница на платежоспособност, е 5 120 хил. лв., а фактическата платежособност е 18 713 хил.лв. Реализираната печалба е 8 857 хил.лв, при печалба 4 541
хил.лв. за 2004 година. Тези резултати се дължат на възприетата политика на “активна сигурност”, т.е. на извършената работа по превенция на риска, на установеното партньорство с клиентите, на
гъвкавата продуктова, ценова и маркетингова политика, но най-вече на добрата ни работа по ликвидацията на щети. Ние си поставихме за цел да подобрим обслужването на нашите клиенти и мисля, че в
това отношение имаме значителни успехи. Давам за пример автомобилното застраховане, което е значителна част от портфейла ни. При него подобрихме методиките за ликвидация, въведохме редица удобства
за клиентите, например т.нар. “бърза писта” (ликвидация до 500 лв. в рамките на часове). Създадохме и денонощен “каско асистънс” за гр. София – мобилна група посещава мястото на събитието и
съдейства на застрахования, като уведомява компетентните органи, осигурява медицинска и пътна помощ, ако това се налага, осигурява охраняем паркинг, прави оглед, дава указания на
застрахования относно процедурата по обезщетяване и т.н. Значително редуцирахме в общите условия документите, които са необходими за установяване настъпването на застрахователно събитие – например,
за риска “кражба” не изискваме втори документ от полицията, установяващ, че откраднатото МПС не е намерено и постановление на районния прокурор за приключване на предварителното производство. Освен
това, въведохме и безплатни телефони за информация и обратна връзка с клиентите. Всички това доведе до увеличение на търсенето на продуктите ни.
Не мога да отмина усилията на всички наши служители, както и политиката ни за продажби чрез т.нар. от нас “алтернативни структури” – “Петрол”АД и други вериги бензиностанции, кабелни
оператори, Глобул, вериги магазини и др.
Казвате, че по-голямата част от приходите ви се дължат на автомобилното застраховане. Имате ли идея да диверсифицирате риска и разширите предлаганите продукти?
- Осемдесет процента от бизнеса ни е автомобилно застраховане, но това не ни притеснява. Мисля, че компанията ни е показателна за това, че когато рискът се управлява добре, и автомобилното
застраховане може да бъде добър бизнес.
Ние, разбира се, предлагаме и всички останали продукти по общо застраховане. Имаме много добри условия по застраховане на индустриални рискове и домашно имущество, по финансови и кредитни рискове,
по застраховки на отговорности, но независимо от това увеличението на продажбите на тези продукти е с по-ниски темпове.
Предвиждате ли предлагане на нови застраховки на пазара тази година?
- Като изключим застраховката “Зелена карта”, нямаме намерение за предлагаме нови продукти. Друг е въпросът, че работим за подобряване условията на досега продаваните продукти и за създаване на
комбинирани полици, с които изцяло да защитим определени интереси – например, на една малка фирма.
Предвиждате ли разширяване на клоновата и агентската мрежи и задълбочаване на контактите с брокери?
- Имаме отлични отношение с нашите агенти и по отношение на тях сме
изпълнили всички изисквания на Кодекса за застраховането. Що се отнася до брокерите – разчитаме на една по-активна съвместна работа. Определихме компетентни служители, които ще работят специално с
брокери и с корпоративни клиенти. Договаряме с брокерите добри условия, а се надяваме да ги привлечем и с добрата ликвидация на щети.
Прави впечатление една положителна тенденция: срещу компанията преди време имаше оплаквания заради забавянето при изплащането на обезщетения или пък неговия размер. Сега като че ли вече
няма недоволни клиенти. На какво се дължи това?
- Ние сме застраховали около 600 000 обекта и имаме над 400 000 броя застрахователни договори. При този обем работи не е възможно да няма изобщо недоволни клиенти. За нас обаче е изключително важно
да изпълняваме задълженията си навреме и точно. Преди няколко години действително е имало забавяне на плащанията и стремеж към намаляване на размера на обезщетенията. Няма да коментирам
причините, защото ще засегна застрахователния надзор. Това обаче е минало. Сега компанията има възможност да работи за качество и бързина на ликвидационната дейност и го прави успешно. Няма как
това да не се отрази положително на взаимоотношенията с клиентите и разбира се, да сведе до минимум жалбите по повод застрахователни плащания.
Поглед в друга посока: в групата ви има едно животозастрахователно дружество и една здравна компания. Как се развиват те?
- Те са създадени съвсем скоро, н о започнаха добре своята работа. Създадени са всички предпоставки за развитие. Няма проблеми с изпълнение на изискванията на Кодекса за застраховането и Закона за
здравното осигуряване. Новият акционер на “Животозастрахователен институт” АД има възможност да даде сериозно ноу-хау в областта на животозастраховането, а Здравноосигурителният институт,
лицензиран малко по-рано, вече има добри продажби. За първите резултати обаче ще говорим след приключване на първата година.
„Лев Инс“ работи в партньорство с „Токуда банк“, а в здравната ви компания има участие д-р Торао Токуда, който строи у нас една от най-големите болници. Повече за този проект – докъде е
стигнал, кога очаквате откриването на здравното заведение?
- Внасям едно уточнение. Акционер в ЗК “Лев инс”АД е именно “Токуда банк”, чрез която д-р Торао Токуда реализира плановете си в България. Досега осъществувахме активно партньорство с банката по
отношение застраховането на финансови рискове и обезпечения. Надяваме се това партньорство да продължи със здравното осигуряване, така, както бяха направени съвместните ни планове. Доколкото
ми е извество, болницата трябва да заработи в края на м. август.
През последната седмица в публичното пространство бе разпространено, че американски инвеститор е придобил дялове в „Лев инс“. Каква е истината и кой е инвеститорът?
- Вярно е това, че акции от увеличението на капитала на “Лев инс” АД и на “Животозастрахователен институт” АД бяха записани от чуждестранен инвеститор, и това е “Херитидж гаранти холдинг”.
Той записа 3 млн. лв. от увеличението на капитала на общозастрахователната компания и така придоби 23 процента от него. Записа и 1 млн. лв. от животозастрахователната компания.
“Херитидж гаранти холдинг“, видно и от името, е холдингова компания от САЩ. В холдинга има 2 финансови институции и четири застрахователни компании (холдингът държи във всяка от тех по 100 %). Тези
компании продават застрахователни и пенсионни продукти в повече от 35 щата и управляват огромни за нашите мащаби активи.
От своя страна, “Херитидж гаранти холдинг” е собственост на голяма инвестиционна компания, която инвестира в недвижими имоти, телекомуникации и добив на нефт и газ. Тя притежава активи в недвижима
собственост над 2.5 млрд.щ.д. Инвестиционната компания-майка има инвестиции в България, включително в областта на телекомуникациите (“Кейбъл тел)”. Наш акционер, както посочих, е “Херитидж
гаранти холдинг”, но ние, естествено, изключително ценим работата на „Кейбъл тел“ и ще се радваме активно да си партнираме. Новите акционери подчертаха, че са силно впечатлени от положителното
развитие на компания “Лев инс” АД. В момента се подготвят необходимите документи, с оглед изпълнение на изискванията на Кодекса за застраховането, за да могат новите акционери ефективно да
упражняват правата си.
защо не си плащат задълженията/3 000000 лв./по влезли в сила съдебни рвшвния/ Събрали се мошенниците и си направили застрахователно дружество с парите на хората начело със силовия бос Алексей Петров.
П.С. Иншуранс БГ , вероятно пак ще изтрият написаното във форума. Плащат си хората. А с чии пари??
Зависи какво се е работило през тез години-знам един който 45 години бе ДЗИ ама портиер, но и той се наричаше застраховател.
dydyci kato asen hristov atomen fizik po obrazovanie i tem pododni nedorazomeniq nqmat mqsto v zasrahovaneto