22 Декември 2024, 03:46 Днес (0) | Вчера (0)

Застрахованите стават все по-заинтересовани и взискателни към правата си

08 Февруари 2019 09:31 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 8 февруари 2019, 09:19

Разговор с г-н Красимир Димитров
ръководител сектор "Автоасистанс" към "Лев Инс"


Господин Димитров, има ли и колко са застрахованите във Вашата компания участници в катастрофата от 5 февруари на магистрала Струма?
Само двама от водачите имат сключена застраховка към компанията, но за щастие са невредими и не са причинили тежки наранявания.

"Лев инс" има опит при ПТП с повече пострадали. Достатъчно е да споменем катастрофите край Своге и Бакаджика. Какво трябва да направи водачът при такива такива масови ПТП-та като това от Струма?
Първото нещо, което трябва да направи участникът в ПТП-то, е да окаже първа помощ на пострадалия (ако има такъв), да обезопаси мястото на събитието, доколкото е възможно. Трябва хората да се изведат от пътното платно и да се поставят предупредителни знаци, за да не се въведат и други в това произшествие. Винаги съм съветвал и поставянето на светлоотразителни жилетки, и пускането на допълнителни светлини, особено ако е тъмно или има намалена видимост. И задължително да се обадят за 112.

Бихте ли споделили интересни от застрахователна гледна точка случаи от практиката на мобилните груи при посещение на ПТП.
Както знаете, нашите мобилни екипи посещават всички събития с цел грижа към клиента. Много често, за съжаление обаче, се натъкваме на опити за застрахователни измами от самите участници в събитието. Повечето от тях успяваме да пресечем, но практиката показва, че измамниците стават все по-хитри и изобретателни. Най-честите злоупотреби са инсцениране на ПТП на друго място и с други хора поради употреба на алкохол или липса на документи.

Колко са мобилните групи на компанията?
Секторът "Автоасистънс" към ЗК "Лев Инс" е най-големият в страната. Разполагаме с автомобили напълно оборудвани за оказване на техническо съдействие на нашите клиенти – както в София, така и в останалите градове. Разположението на ликвидационните центрове на ключови места напълно покрива цялата страна и дори и за най-далечната точка имаме готовност да пристигнем за 30 минути. Естествено, с приоритет са събитията с пострадали лица.

Каква е процедурата за вашите клиенти при настъпване на ПТП?
Задължително се обаждат на спешният телефон на Лев Инс 0800 10 200, където ще получат експертни съвети и съответно да заявят екип, който да ги посети на място за оказване на съдействие за оформяне на документи, правна, техническа и въобще всякакъв вид помощ, която се отнася до събитието.

Има ли ПТП, които не посещавате и кои са те?
Не, няма. Ние посещаваме всички събития.

Имате ли статистика за брой на случаите с участие на спасителния хеликоптер, който имате?
Имаме спасени 21 човека, но те не са пострадали вследствие на ПТП, а в планински условия.

Знаем ли правата и задълженията си към застрахователя при настъпване на ПТП – какво показва Вашият опит?
Преди години, когато нямаше толкова средства за масова информираност и когато технологиите не бяха навлезли толкова навътре в нашето ежедневие, застрахованото лице нямаше никаква представа за правата си и за допълнителните бонуси и услуги. Липсваше застрахователна култура. Точно поради тази причина преди няколко години ЗК "Лев Инс”  стартира провеждането на  масирани кампании за информираност и обучение. Нашите наблюдения са, че с всяка следваща година, клиентите стават все по-заинтересовани и взискателни към правата си. Това е добре за застрахователните компании, тъй като само един изискващ клиент може да приучи на по-прецизна и точна работа.

Със сигурност причината за пътните инциденти не е само една. Кои фактори, според Вас, имат най-голяма тежест?
Навиците на участници в пътната обстановка се формират в най-ранна възраст. В съзнанието на едно дете остава как са шофирали родителите му, как са се отнасяли на пътя и колко внимателни са били докато шофират. Да се възпитава детето на отговорност на пътя е задача на родителите още докато е малко. Когато се демонстрира неразумно поведение на пътя, това се мултиплицира като навик и в децата.
Друга основна причина за ПТП –та е ниското обучение на шофьорите и корупцията при получаването на документи за правоспособност на водачите. Също така не трябва да забравяме и заниженият технически контрол на автомобилите, подмяната на части с такива "втора ръка”, износени гуми и т.н.

Веднага след тежкия пътен инцидент на Струма се заговори за интелигентни системи, които трябва да бъдат поставени на магистралите у нас, както е по европейските пътища. Могат ли, според Вас, тези системи да предотвратят катастрофи или да спасяват животи?
Категорично да. Подобни системи предлагат много възможности. Въпросът, който следва да бъде поставен е дали оборудването на нашите пътища с такива съоръжения ще приучи шофьорите да се съобразяват с пътната обстановка. Според мен на българина му е нужно време да се превъзпита към правилната употреба на модерните технологии.

Накратко, какъв шофьор е българинът, според Вас?
Добър рефлекс, лоши навици.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 20 Декември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8815
GBP 2.4796 2.4887 2.3722
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив