Броят на кибер-инцидентите се е удвоил спрямо предходната година, сочи доклад на компанията за сигурност Symantec
Около 978 милиона души от 20 страни са загубили пари в резултат на хакване през 2017 г. Щетите възлизат на 172 милиарда долара. Това прави средно по 176 долара на човек. Всеки от пострадалите е
загубил не само пари, но и над 24 часа време в разправии за справяне с проблема. Данните идват от нов доклад на компанията за сигурност Symantec, пише TechNews.bg.
Броят на кибер-инцидентите се е удвоил през 2017 в сравнение с 2016 г., стана ясно пък от публикация на Online Trust Alliance. Виртуалните заплахи са нараснали до почти 160 хиляди. Възможно е обаче
цифрата да е подценена, защото нерядко някои заплахи не биват докладвани, предупреждават от ОТА. Това значи, че реалният брой на виртуалните инциденти може да е над 350 хиляди.
Разбивката на данните за пострадалите от кибератаки показва кои са най-честите пробиви: Заразяване на устройството (компютър, лаптоп и др.) с вирус или друг зловреден код (53%); Измама с
дебитна или кредитна карта (38%); Компрометирана профилна парола (34%); Нерегламентиран достъп до профила в електронната поща или профила в социална мрежа (34%); Покупка онлайн, която се оказва
измама (33%); Кликване и активиране на измамнически имейл или предоставяне на чувствителна (лична/финансова) информация в отговор на измамнически имейл (32%).
81% от потребителите в световен мащаб смятат, че престъпленията в кибернетичното пространство трябва да се третират като престъпно деяние. В същото време обаче 43% вярват, че някои спорни от
морална гледна точка действия са приемливи за извършване в дадени случаи.
Една четвърт (26%) от потребителите по света казват, че четенето на имейл на друг човек без неговото съгласие е приемливо понякога.
21% от потребителите в световен мащаб вярват, че да използваш фалшив имейл или чужди имейл имейл, за да се идентифицираш онлайн, в някои случаи е приемливо.
15% от глобалните потребители вярват, че достъпът до чужди финансови сметки без знанието на титуляра е приемливо в определени ситуации.
Интересното е, че за всяка от тези категории компромисно поведение хората, станали жертва на кибератаки, са много по-склонни да смятат, че е "понякога приемливо” в сравнение с хората, които не са
били жертви на кибератака.