Прочутият модел сменя външния си вид само с едно натискане на бутон "Рено" представи наведнъж клонинги на модела си "Меган"
"Рено" има солидни успехи във Формула 1 и това е допълнителен катализатор на имиджа му. То е гаранция за високото ниво на моторите му, а технологиите на дизеловите версии са определено сред елита. Затова не е чудно, че "Меган" стана кола на на 2004 г. А фактът, че печели безапелационно тестовете дори в немските списания, е наистина ярък показател за качествата му. За да подсилят интереса към името, от “Рено” решиха да представят наведнъж всичките нови разновидности на "Меган". Това са неговите клонинги седан, комби и кабриолет. Наскоро в серийно производство бе пусната версията на компактния миниван "Сценик", скоро ще се появи на път и по-големият "Гранд Сценик". Понеже задната част на първия "Меган" е особено оригинално творение, което носи почерка на дизайнера Патрик Ле Кемон, цялата кола е проектирана с отчитане на този дизайнерски мотив. Но има реална опасност прибавянето към колата на допълнителен багажник при новите версии да "ампутира" голяма част от чара му. Интересното обаче е, че всичките разновидности са успели да се справят добре и без въпросния мотив. Може би най-оригинална е конструкцията на кабриолета. Всъщност колата следва тенденцията за универсализиране и постигането на "две в едно" изделия едновременно. С едно натискане на копчето кабриолетът се превръща в купе, но не закрито с някакъв елементарен кожен покрив, а с твърд, който я прави съвсем равностойна на останалите закрити коли. Интересното е, че следвайки тази тенденция (която се появи първо при "Мицубиши", след това при "Мерцедес" и бе последвана от далеч по евтиното "Пежо 206СС"), от "Рено" са изпреварили конкурентите си. Покривът на "Меган СС" (от купе кабриолет) е особено оригинална конструкция. Той е прозрачен, изработен от 4-милимитрово стъкло с инфрачервен филтър. Така колата запазва усещането си за кабриолет дори и при затворен покрив. Това творение е дело на германската фирма "Карман". Ако поради прозрачността на стъклото температурата се повиши прекалено много, налице е климатик, както и нагъваща се щора, която спира светлината. Цялата операция по трансформацията на колата от един в друг вид трае 22 сек. Покривът се свива и прибира в багажника. Въпреки че купето е базирано на това на хетчбека, междуосието е скъсено, за да може да се отвори място за "напъхването" на сгъваемия покрив. От съображения за сигурност рамката на предното стъкло е усилена и изнесена доста назад почти над главите на пътниците. Дори и без покрив в колата може да се пътува по няколко начина - с вдигнати стъкла, със свалени или пък да се постави защитаващ от вятъра екран, който променя аеродинамиката и намалява ветровете около пътуващите отпред. Купето е специално усилено, за да издържа на усукванията. За разлика от кабриолета комбито и седанът имат удължени спрямо хетчбека междуосия. За целта е била "наставена" базовата платформа, а печалбата е повече място за пътниците отзад. Заради по-големия полезен товар комбито е с по-твърдо окачване, но седанът е запазил типичните френски качества за по-меко и комфортно возене. Най-евтиният базов вариант е с 1,4-литров двигател и 82 к. с. Същият мотор може да бъде изпълнен и във версия с 98 к. с. 1,6- и 2,0-литровите бензинови са с мощност съответно 113 и 135 к. с. Алтернативите са два дизела - 1,5 dCi с 82 к. с. и 1,9 dCi с впечатляващите 120 к. с. Вторият се поставя и на кабриолета.