17 Ноември 2024, 18:26 Днес (1) | Вчера (0)

3 компании вдигат цените на билетите до София

18 Март 2005 09:00 в-к "Монитор" по статията работи:
A+ A-

Българските авиопревозвачи няма да въвеждат нови такси за пътниците

Три чужди авиокомпани, които имат най-голям дял на българския пазар, около 40%,- "Ал Италия", "Бритиш Еъруейс" и "Луфтханза" от 1 април 2005 г. ще въведат нов модел на продажба на самолетни билети.Той включва въвеждане на "такса обслужване" при издаване на самолетен билет от представителствата на авиокомпаниите в София. В офиса на "Бритиш Еъруейс" таксата е 20 евро и тя ще бъде една и съща, както за билети за европейските дестинации, така и за билетите за междуконтинентални полети, независимо от вида на билета. Това е най-трудното решение, което нашият екип е взел през последните 4 години, коментира търговският мениджър на "Бритиш Еъруейс" за България Емил Делибашев. "Ал Италия" пък  ще прилага различни такси, в зависимост от това дали клиентът предпочита електронен или хартиен билет, каза генералният мениджър на авиокомпанията за България Марчело Вале. За кратки полети в Европа пътниците ще заплащат 25 евро за електронен билет и 35 евро за хартиен, а за интер-континентално пътуване - с 10 евро отгоре, добави Марчело Вале.
Във офисите на "Луфтханза" таксата ще бъде 25 евро за полетите в Европа и 50 евро в трансконтиненталните дестинации на авиокомпанията за електронен билет, а за хартиен - ще се плаща с 10 евро повече, каза Дитер Гроссе - мениджър на "Луфтханза" за България, Македония и Албания.
 Като основни причини за въвеждането на този модел в България от трите авиокомпании изтъкват терористичните атаки в Ню Йорк през 2001 г. и установените от тях заплахи през следващите 3-4 години, както и увеличаването на цената на горивото.
Така на практика трите авиокомпании се отказват от услугите на агенциите, които продаваха досега техни билети у нас. Целта е превозвачите да си спестят парите, които са давали сега на агенциите за продажби. Кэомисионните за  тях в момента са 7%. С въвеждането на новата такса, те ще паднат  на 1%, коментира Дитер Гросе.
Засега националният авиопревозвач  "България ер" не предвижда да въведе  такса за издаване на билети, обясни пресаташето на компанията Мария Арсова. Такава такса все още не са въвели  и останалите български  авиокомпании, които извършват редовни международни превози. В средата на миналата година заради поскъпването на керосина, те въведоха такса "гориво" от 5 евро, която засега също няма да бъде променяна.
"България ер" ще въведе електронни билети  от 2006 година. От тогава те ще бъдат въведени и от останалитенаши превозвачи.  За издаването на електронния билет пътникът трябва да има идентификационен номер, който е по избор единният му граждански номер, номерът на личната му карта или на шофьорската книжка. Билетът може да се плати и по електронен път. Така ще бъдат намалени разходите на компанията за издаването на традиционните билети. Това облекчава и пътниците, които няма да плащат допълнително при промяна на часа и деня на полета. Издаването на един хартиен билет струва около 12 стотинки. От 2007 г. Международната авиационна организация (ИАТА) ще изисква от всички авиокомпании да издават само електронни билети, припомни представителят й за България Димитър Карамалаков.
Същевременно обаче  трите чужд авиопревозвача, които държат около 40% от родния авиационен пазар, ще се опитат да увеличат присъствието си у нас.Заради огромните си загуби, които през 2004 г. са в размер на 103 млн. евро,  "Ал Италия" ще увеличи присъствието си на перспективния българсдки пазар. Така компанията ще увеличи полетите по линията Милано-София от 4 на 7 всяка седмица. В момента тя лети всеки ден на седмицата по линията София-Милано., обясни Марчело Вале. "Луфтханза" и "Бритиш еъруейз"пък ще увеличат броя на полетите до морската ни столица.
 До момента  33 български и чужди авиокомпании са дали заявки да изпълняват чартърни полети през лятото до Варна от различни градове на Германия, Русия, скандинавските страни, Полша. Броят на пътниците, обслужени на аеропорта в морския град през януари, се е увеличил с 48 процента в сравнение със същия период на 2004 г.
Междувременно австрийските авиолинии "Austrian Airlines" заявиха своите намерения за откриване на редовна линия Виена ­ Варна ­ Виена от 28 март. 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 15 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8568
GBP 2.4796 2.4887 2.3519
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив