По данни на маркетинговата компания R. L. Polk & Co. през 2004 година американците са закупили с 81% повече хибридни автомобили спрямо предходната 2003 година
В терминологията на автоизданията, хибридни се наричат колите, снабдени едновременно с бензинов (дизелов) двигател и електрически мотор.
Традиционният двигател се използва при шофиране с високи скорости, а електродвигателят се използва при ниски обороти на управление. Акумулаторът се зарежда при работа на традиционния двигател,
което рефлектира с 30% завишена икономичност, спрямо традиционните автомобили. През 2004 година в САЩ са били продадени общо 83 153 хибрида, а като основна причина за търговския успех се посочва
рекордната за историята на страната цена на бензините. Безусловен лидер на продажбите е Toyota Prius, с 64% пазарен дял в сегмента. На второ място е Honda Civic (31%). През последните месеци на
пазара зад океана се появиха множество различни хибридни модели - Honda Accord и Honda Insight, Ford Escape, Dodge Ram, Lexus RX 400h и Mercury Mariner. През 2006 година се очаква и появата на
хибридните версии Saturn VUE, Toyota Highlander и Nissan Altima.