Локомотивът е с логическо управление в бордови компютър
Влакова композиция с немски вагони с подобрена шумоизолация и ергономични седалки тръгна по маршрута Пловдив - София - Перник/Кюстендил и обратно. Тя е теглена от електрически локомотив серия 44, модернизиран през 2004 г. в "Кончар Еллок" - Загреб в съответствие с техническите изисквания на БДЖ ЕАД, съобщи Дневник. Модерната композиция ще се отличава от останалия подвижен състав на железниците по единното цветово оформление - локомотивът и вагоните са боядисани в синьо и жълто. Вагоните за безкупета и последно са били модернизирани през 1994 - 1996 г. Четирите им входни врати са пригодени за автоматично затваряне при потегляне на влака и с блокировка срещу самоотваряне по време на движение. Локомотивът пък е с логическо управление с помощта на бордови компютър, което позволява автоматичното регулиране на зададената от машиниста скорост и предпазва машината от плъзгане и буксуване на колоосите при спиране и потегляне. С оглед на подобряване условията на труд на машинистите кабините за управление на електричката са оборудвани с климатици и нови пултове за управление, разполагащи с многофункционален LCD дисплей. Друго предимство на локомотива е лекото текущо обслужване, поддържане и неколкократното намаляване на разходите за ремонт, отнесени към пропътуваните километри. С намаляване на собственото тегло на локомотива с три тона и внедреното автоматично регулиране на скоростта се намалява значително разходът на електроенергия, твърдят експертите на превозвача. До сега композиции с вагони без купета, с удобни седалки и централна климатизация се движиха по маршрутите София-Пловдив-Варна, Пловдив - София - Перник/Кюстендил и София-Бургас.