Вицепремиерът Василев нареди ограничението
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев ще разпореди на националния ни превозвач “България Ер” да не взима на лизинг или да купува самолети по-стари от 10 години. Целта е да бъде повишена безопасността на пътниците и техния комфорт. През 2004 г. се очаква "България Ер" да удвои самолетния си парк с още четири нови самолета.
“Въпрос на национална гордост е ние да имаме по-нови и модерни самолети”, заяви министър Василев. Препоръка да не купуват или да наемат самолети по-стари от 10 години беше отправена и към частните ни авиокомпании. “Не считам обаче, че на този етап е необходимо това да бъде ограничавано с административни мерки или българските авиопревозвачи да бъдат задължавани да взимат на лизинг или да закупуват самолети под определена възраст. Контролът над настоящите въздухоплавателни средства е добър”, заяви още вицепремиерът Василев.
През последните две години авиационният бранш е инвестирал между 12 и 15 млн. евро само в безопасността на съществуващите самолети, вложени в модернизацията на някои от авиационните системи в самолетите, както и в инсталирането на ново оборудване, стана ясно още по време на брифинга. С общо десет нови самолета трябва да се снабдят действащите български авиопревозвачи през настоящата година. “Считаме, че инвестициите на частните ни авиокомпании са навременни и на чисто пазарен принцип те ще продължават модернизацията на своя авиопарк, което е факт и в момента”, заяви министър Василев.
По време на разговорите вицепремиерът поиска от представителите на авиационния бранш подкрепа за някои от приоритетните проекти на Министерството на транспорта и съобщенията в сферата на авиацията - концесионирането на летищата във Варна и Бургас, както и продължаващата модернизация на РВД и Летище София. Министър Василев призова още частните ни авиопревозвачи да кандидатстват за нови дестинации. През последните 5 месеца министерството е дало положително становище и е назначило всички български авиокомпании по всички дестинации, по които те са кандидатствали. Това е продължение на откритата политиката на министерството колкото се може повече наши авиокомпании да разширят своя пазарен дял на международния пазар в условията на много остра световна конкуренция.
По предложение на представителите на авиационния бранш ГД “Гражданска въздухоплавателна администрация” ще повиши контрола не само върху българските, но и върху чуждестранните самолети, които кацат или прелитат над територията на България.