Застрахователят предостави във ведомството допълнително споразумение за по-голяма сума, сключено с дъщерно дружество
Застрахователната компания "Групама" предостави в Министерството на туризма допълнително споразумение към договора си с изпадналия в неплатежоспособност туроператор "София тур и Холидей".
Информацията е постъпила днес и от нея става ясно, че лимитът по полицата не е 25 хил., а 175 хил. лв. Анексът е подписан през месец май с дъщерно дружество на застрахователя. До предоставянето на
документа се стига след щателна проверка от застрахователната компания и проведена среща с министъра на туризма Николина Ангелкова ден по-рано.
Министерството уверява потърпевшите от некоректните действия на туроператора, че прави всичко възможно, за да защити интересите им, и следи стриктно за спазването на законите на страната.
Към момента все още продължава получаването на искове в застрахователните компании "Алианц България" и "Групама", както и на жалби в Министерството на туризма. По тази причина точната бройка на
потърпевшите и размерът на обезщетенията все още не е окончателно изяснен.
Припомняме, че на 19 декември туроператорът "София тур и Холидей" обяви на сайта си, че прекратява дейност, след което Министерството на туризма извърши спешна проверка. Вчера министърът на туризма
Николина Ангелкова проведе и среща с Орлин Пенев, изпълнителен директор на "Алианц България" и Селин Болар, изпълнителен директор на "Групама".
При разговорите и двамата заявиха категорично, че обезщетения ще бъдат изплащани на всички засегнати потребители от фалиралия туроператор. Всички страни посочиха, че той е изключително некоректен,
защото не спазва ангажиментите си, предвидени в Закона за туризма. Според текстовете, когато туроператор обяви неплатежоспособност, е длъжен незабавно да изпрати информация до министерството
и до застрахователните компании за това какви сключени договори има с клиенти и с какви контрагенти работи - турагенции, хотели, авиокомпании. В уведомлението от "София тур и Холидей" няма
информация какъв е броят на пострадалите клиенти и какъв е размерът на евентуалните щети.
Изплащане на обезщетенията може да започне след като се съберат всички искове на засегнатите клиенти на туроператора.