Комисията анализира отделно всеки конкретен случай при преценката си дали провеждането и рекламата на дадена игра нарушават ЗЗК, когато бъде сезирана от конкуренти или се самосезира
Във връзка с правомощията, предоставени й със ЗЗК, Комисията за защита на конкуренцията изследва зачестилите случаи на организиране, провеждане и реклама на игри с обявени награди, при които
участието се осъществява чрез изпращане на SMS или обаждане на посочен телефонен номер.
Предмет на разследване от страна на комисията е доколко провеждането и рекламата на такива игри съответстват на разпоредбите на ЗЗК и по-конкретно необходимостта от издаване на
разрешение за организиране на хазартна игра по Закона за хазарта - когато издаването на разрешение се изисква, но организаторите не разполагат с такова, те неправомерно си осигуряват предимство
пред останалите участници на този пазар, тъй като не заплащат необходимите такси, предвидени в Закона за хазарта и не изпълняват задълженията по същия закон, което може да представлява нарушение на
ЗЗК ; изчерпателно посочване на всички условия на играта, които имат значение за вземане на решение за участие в нея - в случаите, когато не е посочената цената на SMS-a или телефонното
обаждане или необходимия брой SMS-и или обаждания, необходими за регистриране на участие в играта е възможно да е налице нарушение "въвеждане в заблуждение" по смисъла на ЗЗК ; налице ли е
действително осигуряване и раздаване на обещаните награди - във връзка с нарушението "въвеждане в заблуждение" по смисъла на ЗЗК ; други действия на организаторите, за които съществуват
съмнения, че нарушават разпоредбите на Глава седма "Нелоялна конкуренция" от ЗЗК.
Комисията анализира отделно всеки конкретен случай при преценката си дали провеждането и рекламата на дадена игра нарушават ЗЗК, когато бъде сезирана от конкуренти или се самосезира.