Това е третата поред глоба, която КЗК налага на “Кока Кола” за последните 8 месеца
КЗК наложи имуществена санкция в размер на 80 000 /осемдесет хиляди/ лева на “Кока – Кола Хеленик Ботълинг България” АД, Костинброд.Това е третата поред глоба, която КЗК налага на “Кока кола” за последните 8 месеца за извършени нарушения при провеждането на промоционални игри по смисъла на чл. 34, ал. 6 във връзка с чл. 30 от ЗЗК. Глобата е за рекламната кампания под мотото: “Кабриолети...... за момичета!”, организирана от “Кока кола Хеленик Ботълинг България”. Според КЗК от една страна, в проведената рекламна кампания се подменят основните функции на рекламата – вместо да се информира потребителя за основните характеристики на продукта, започва да се рекламира самата награда, и той бива въвлечен в своеобразна игра, която не е присъща на нормалната пазарна размяна на стоки. Другото нарушение е свързано със стойността на паричната или предметна награда: предлаганите големи награди значително надхвърлят цената на продаваната стока. Голямата награда, например, е Peugeot 307 CC купе – кабриолет от промоционната игра “Кабриолети ..... за момичета”. Съгласно установения критерий, това значително превишава възприетите от комисията граници, тъй като цената на наградата е приблизително 47 469, 46 лв.