Инициативата е по повод Световния ден на потребителите, но искам да подчертая, че работим на принципа “отворени врати” ежедневно, коментира председателят на комисията Дамян Лазаров
Пет инспектиращи екипа ще имат готовност да реагират веднага на сигнали на граждани, посетили приемната. Идентични срещи ще има във Варна, Бургас и Пловдив.
В приемната на КТЗП ще бъде разположена и “изложба” на стоки, иззети от търговската мрежа поради нарушения на Закона за потребителите - главно неточности в етикетирането.
По повод Световния ден на потребителите от 15 март започва работа и “Горещ телефон”. На цената на един градски разговор при обаждане на телефон 070011122 от цялата страна, гражданите ще могат да
получат съвети и информация и да сигнализират за нарушения на търговци.
Продължават да действат и телефоните: 02/980 25 24 – за сигнали; 02/933 05 52 –за сигнали и съвети по Закона за туризма; 02 / 986 25 03 – сигнали, съвети по Закона за защита на потребителите и
правилата за търговия.
Ако е необходимо да се подаде жалба срещу чужда компания относно сделка с международен елемент, сключена по Интернет, трябва да се попълни econsumer.gov форма за жалби от сайта на КТЗП.
Инициативата Ден на “Отворените врати” се организира от КТЗП за втора поредна година. През 1983 г. Общото събрание на ООН избира 15 март за Световен ден на потребителите в чест на американския
президент Джон Ф. Кенеди, който пръв поставя въпроса за необходимостта от държавна политика в защита на потребителските права. В своя реч пред двете камари на Конгреса в САЩ през 1962 г. той
посочва четирите основни потребителски права: право на безопасност при потребление на стоки и услуги; право на информация; правото на избор; правото на рекламация.
Съчетаването на усилията с многобройните граждански организации на потребители е от изключително важно значение за специалистите от КТЗП. Според тях целта на всички тях е една – отстояване правата
на “най-многобройната икономическа група”. Крайният резултат от тези общи усилия ще е утвърждаването на европейски правила на взаимодействие по веригата търговец – потребител.