06 Октомври 2024, 07:19 Днес (0) | Вчера (0)

Летище София се разделя на две

11 Ноември 2003 в-к "Пари" по статията работи:
A+ A-

Летище София ще бъде разделено на две структури - на техническа и експлоатационна

Летище София ще бъде разделено на две структури - на техническа и експлоатационна, научи в. ПАРИ. Техническата ще наблюдава инфраструктурата, а експлоатационната - полетите. Според източници на вестника идеята за разделянето била лансирана от министъра на транспорта Николай Василев, за да се избегнат проблеми като този с австрийската компания Strabag, избрана да строи новия пътнически терминал. Идеята столичният аеропорт да се раздели на две подкрепя Дейвид Нюман, американският консултант от Bearing Point на транспортното министерство по въпроса за концесиите на летищата. Досегашната практика показала, че изпълнителният директор не можел едновременно да управлява аеропорта и да ръководи проекта по неговото разширяване и модернизиране.
Всяка от новите структури щяла да има свой директор. Сегашният изпълнителен директор на летище София Стоил Пашкунов не бе открит за коментар. Според запознати бившият зам. транспортен министър Апик Гарабедян, който беше зам.-министър, когато Гад Зееви купи АК Балкан, е един от кандидатите за шеф на дирекция Експлоатация. Той имал опит в авиационния бизнес, но не отговарял на изискванията на Василев - кандидатите да са млади и да владеят три езика.
 
ПОРЕДНАТА ОФЕРТА НА STRABAG
Вчера Strabag, която преди няколко месеца поиска оскъпяване на проекта по изграждане на терминала, е представила в транспортното министерство окончателната си оферта. От ведомството не уточниха какво увеличение е поискала компанията, но според източници на в. ПАРИ то е двойно. Очаква се днес транспортното министерство да се произнесе по нея. Австрийската фирма спечели търга за изграждането на терминала на 16 декември 2002 г., като предложи най-ниската оферта от 112.2 млн. EUR. По-късно Strabag поиска оскъпяване на проекта с около 40 млн. EUR заради ново геоложко проучване, което показало, че теренът е нестабилен. Транспортното министерство и ЕИБ, която финансира проекта с 60 млн. EUR, не приеха. Василев три пъти поставяше ултиматум на Strabag да намали цената. Както в. ПАРИ писа, оскъпяването е заложено в договорите, защото консултантът на проекта холандската фирма НАКО е едновременно и проектант, и супервайзър. 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 04 Октомври 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7717
GBP 2.4796 2.4887 2.3212
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив