23 Февруари 2025, 01:33 Днес (0) | Вчера (0)

Между 600 и 4000 евро може да варира в Германия застраховката Гражданска отговорност за една шкода

30 Юли 2004 14:58 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Представители на АБЗ и на немската застрахователна асоциация обсъдиха застраховката ГО и организирането на Гаранционния фонд

Представители на Асоциацията на българските застрахователи се срещнаха днес с Ханс-Дитер Кнутел, председател на отдела за Източна и Централна Европа и Волкер Хенке, зам.-мениджър на отдела за политика и международни връзки на Германската асоциация на застрахователните компании. Поводът за срещата бяха въпроси  на  автомобилното застраховане и организацията на Гаранционния фонд. “В Германия Асоциацията на застрахователите (доброволна организация) и Гаранционният фонд са в такова тясно сътрудничество, че се помещават в една сграда и имат едни и същи служители”, коментираха от германската асоциация.  В Германия 99 % са обхванати от застраховката “Гражданска отговорност” и затова в Гаранционния фонд не се плащат много средства. Високият процент застрахованост е гарантиран от сложна система. Ако, например, клиент си купи кола, за да си вземе регистрационните и табели, трябва да удостовери, че е застраховал превозното средство. Ако застрахователната премия не се плати, застрахователят сезира съответните органи за това, а те, от своя страна, уведомяват полицията. Полицията конфискува колата и взема регистрационните табели.  За последните 20 години не е имало случай на несъстоятелност на застраховател. Основно Гаранционният фонд плаща за щети, при които шофьорът на автомобила не е бил идентифициран и не може да се установи в коя застрахователна компания е застрахован. Гостите подчертаха, че липсата на застраховка “Гражданска отговорност” е криминализирана, а глобата е около 500 евро. Ако обаче се установи за някого два или три пъти, че не притежава такава застраховка, законът предвижда затвор и конфискуване на  автомобила и шофьорската книжка. 
По въпроса за премията по Гражданската отговорност, стана ясно, че в Германия се използва диференцираният подход “бонус-малус”- ако един шофьор има по-малко нарушения, на следващата година премията може да се намали. Това е единият аспект за определяне на премията. Друго условие е мощността и цената на автомобила.Третият критерий е регионът на местоживеене. “Ако някой живее в малко населено място, рискът да се случи злополука не е толкова голям, ето защо той би платил по-малка премия. Страната е разделена на 20 региона”, заявиха от немската асоциация. Всяка година се прави нова оценка и по тази причина  за всеки регион има вероятност всяка година премията да е различна. По същия начин се променя премията и според вида автомобил. “Ако вземем, например, една “Шкода Октавия”, премията за нея може да варира от 600 до 4000 евро, в зависимост от това къде живее човек, колко километра годишно изминава, мъж ли е или жена, имал ли е прозшествия предходните години и т.н. За “Порше” цената може да варира до 10 000 до 15 000 евро”, коментираха немските експерти. В Гаранционния фонд участват всички автомобилни застрахователи. Фондът се управлява от генерален мениджър и президиум с представители от застрахователните компании. Бюджетът се изготвя ежегодно. Ако през годината е имало повече щети, се изискват и допълнителни воски. Няма положение, при което във фонда да се внасят големи вноски без да бъдат използвани, от което следва, че Гаранциониня фонд няма голям резерв.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 21 Февруари 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8728
GBP 2.4796 2.4887 2.3614
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив