Производители харесаха новото лого на България за етикетите си. Дори в Европа страната ни продължава да е слабо известна
Българските стоки за износ ще носят на етикетите си новото национално лого. Целта е и по този начин да се рекламира страната в чужбина. Идеята е на Министерството на икономиката.
Шефът на "Домейн Бойар" Маргарит Тодоров съобщи, че фирмата му ще постави върху етикетите с вино и оранжевата роза. "Домейн Бойар" изнася предимно във Великобритания.
Новото лого е част от проекта "Промоция България".
Българският експорт включва предимно продукти на леката промишленост - хранителни стоки, плодови и зеленчукови консерви, вино, козметични продукти, обувки, текстил и облекла. Основните пазари за
тях са Русия, републиките от ОНД и Румъния. Българските вина са представени и във Великобритания и отчасти в Германия.
В машиностроенето основният износ е за страни от ЕС. Много от фирмите в бранша са подизпълнители на европейски производители.
Изследване на "Витоша рисърч" показва, че само 6% от чужденците, живеещи в България или често посещаващи страната, я определят като европейска. 36% я виждат като типично балканска, а 26% - като
типична бивша соцстрана. Само 3 от 6-те процента, които ни определят за европейци, са от страни-членки на ЕС. 56% от всички запитани са заявили, че нямат никаква или почти никаква информация за
нас. Най-познати сме с природата, кухнята и гостоприемството си, а най-малко се знае за историческото ни развитие и културните дестинации.
Националното лого на България бе одобрено със заповед на министър Лидия Шулева. То е изработена от българския художник Емил Вълев. В сряда на заседанието на Съвета по европейска интеграция логото
ще бъде представено официално наред с идеите на икономическото министерство за национална промоция на страната. Целта е България да се представи пред света не само като туристическа дестинация, а
като древна държава с европейско бъдеще. Лидия Шулева ще настоява за догодина за проект "Промоция България" да бъдат заделени 10% от бюджетите на министерствата по Комуникационната стратегия. През
2004 г. министерството е получило само 5%, или 240 000 лв.