Официалният вносител на автомобилите "Рено" и "Дачия" за България - "ПроМобил" планира да удвои продажбите на двете марки през спрямо миналата година, съобщи президентът на фирмата Юлиян Генов.
През 2003 г. са били продадени 1367 коли от френската и 270 от румънската марки, което означава обща над 3000 реализации през 2004 година.
Пазарният дял на "Промобил" за 2003 г. е 9.51%, като дружеството дели второто място при вносителите с "Мото-Пфое ("Форд", "Волво", Ягуар"). Евентуално удвояване на продажбите би отредило лидерска позиция на дружеството, защото първенецът в последните няколко години - "София Франс ауто" държи 15.67% от пазара с 2698 продажби.
"Разширяването на продуктовата гама на "Рено" и големият интерес към марката ни дават основания да планираме удвояване на продажбите", заяви Юлиян Генов. Според него фактът, че "Дачия" вече работи по стандартите на френския производител и атрактивната цена обуславят и интереса към румънската марка. Данните на "Промобил" сочат, че от представянето у нас на новите модели на "Рено" през юли продажбите са се удвоили, като през първия месец от 2004 г. те са над 3.5 пъти по-големи от януари 2003.
Като основни конкуренти Юлиян Генов посочи другите френски марки - "Пежо" и "Ситроен", както и "Форд".
Основните козове на "Рено" пък са моделите "Меган" II, "Канго" и обновения "Симбол".
"ПроМобил" е разработил съвместно с консултантската фирма "Делойт и Туш" бизнес план за цялостно развитие на компанията до 2007 г. Той предвижда инвестиции от 15 млн. евро, който ще се използват за изграждане на нови и модернизирането на вече съществуващи фирмени комплекси с шоурум, сервиз и магазин за резерви части. Новите центрове ще са в София, Пловдив, Варна, Бургас и един град в Северна България, който още се уточнява. Целта е да бъде изграден пръстен от центрове за продажба и сервиз на "Рено".
Предстои преобразуването на "ПроМобил" в акционерна дружество, на засега структурата на собствеността няма да се промени, а само капитала ще бъде увеличен, съобщи Юлиян Генов. Той не изключи в бъдеще да бъдат привлечени нови акционери.
От "ПроМобил" заявиха готовност да поемат продажбите и сервиза на марката "Нисан", в която "Рено" държи 40%, но решението за това трябва да дойде от централата на френския производител.