Зад кампанията “Гражданска отговорност” прозряха приоритетите на компаниите
Истинският тазгодишен хит на преференциите в бранша в кампанията по задължителната застраховка "Гражданска отговорност 2004" обаче си остават пакетните промоционални оферти на продуктите.
В избора на варианти на комбиниране много от компаниите точно са определили пазарния сегмент, който считат за приоритетен за дружеството точно в този момент или като принцип. Интерес предизвиква
например решението на ЗК "Виктория", които предлагат специални преференции за земеделските стопани, които получават безплатна полица за задължителната застраховка "Гражданска отговорност на МПС",
ако застраховат при тях продукцията си. "Армеец" пък привилегирова военнослужещите, които, избирайки компанията, получават 10% отстъпка от доброволните нива на застраховката. "Витоша" е внесла
силен социален елемент в промоционалната си оферта, като предлага специална отстъпка за пенсионери в размер на 5% от премиите по ГО. Компанията предлага и още едно интересно решение тя на
практика ще използва още тази година системата бонус-малус при своите клиенти, които, ако подновят застраховката си в компанията и нямат претенции по застраховката от миналата година, ще получат
5-процентен отбив от цената на полицата.
Най-разпространен и най-резонен все пак е починът, при който компаниите се опитват да използват кампанийния и задължителен характер на полицата, за да стимулират продажбите на останалите си
продукти. Почти всички компании прибягват до обособяване на пакети от застрахователни продукти, които, ако бъдат закупени заедно със задължителната застраховка, ще донесат на клиента значително
намаление на цените. Отстъпките варират от 15 до 25%, като подкрепяните продукти обикновено са Каско, "Автоасистанс", "Злополука", "Домашно имущество", а при "Хановер кооп" и "Виктория"
"Земеделски култури".
Седем компании, предлагат безплатна пътна помощ или преференциални условия при закупуването на специална автоасистанс полица. В ДЗИ, "Интерамерикан", "Виктория", "Юпитер" и "Левски Спартак" това е
бонус към закупената задължителна застраховка, а в "Алианц" и "Хановер кооп" ще получите специални отстъпки.
Към вече превърналата се в традиционна оферта за безплатен технически преглед или за извършването му с отстъпка се придържат шест компании ДЗИ, "Бул инс", "Евро инс", "Левски Спартак", "Юпитер" и
"Европа".
Към отстъпките при покупка на различни покупки и бонуси, които бяха хит през изминалите години, се придържат ДЗИ, "Виктория", "Евроинс", "Левски Спартак", "Европа" и "Български имоти". В ДЗИ ще
получите възможност за отстъпки при купуването на автомобилни масла и гуми, както и горива от бензиностанциите на "Екопетролиум". "Виктория" има договореност за отбив в цените за своите клиенти при
ползването на някои услуги като реглаж например и при покупката на гуми, масла и пътни карти. "Евроинс" предоставя възможност за получаване на 100 смарт точки, ако застраховката "Гражданска
отговорност на МПС" на компанията е закупена от бензиностанциите "Шел". Намаления при покупка на гуми предоставя и ЗК "Левски Спартак". "Европа" пък дава талон за продукти на стойност 5 лева от
магазините, бензиностанциите и автосервизите, с които компанията има сключена договореност. "Български имоти" пък предоставя безплатен каталог "Всичко за автомобила" с около 250 обекта, в които
клиентите могат да ползват различен процент от предлаганите от тях продукти и услуги, както и 5% отбив от цените в "Била".
Банковите карти също са своеобразен хит на пазара тази година, въпреки че са предизвикателство само за един много тесен сегмент от пазара. ДЗИ и "Български имоти" предложиха безплатната дебитна
карта на Росексимбанк, а "Армеец" дебитната карта на ЦКБ като бонус към задължителната застраховка.