Три милиона лева са отпуснати допълнително за националната туристическа реклама през 2004 г.
Три милиона лева са отпуснати допълнително за националната туристическа реклама през 2004 г. Това заяви днес вицепремиерът и министър на икономиката Лидия Шулева на заседанието на Националния съвет
по туризъм. Средствата са осигурени от приходи на Министерството на икономиката. С това бюджетът за национална туристическа реклама за 2004 г. се удвоява. ”Разбира се, това не е много за
разгръщането на мащабна кампания на българския туризъм, каквато страната ни заслужава, но е първата крачка към реализиране на пилотни кампании в чужбина.”, заяви министър Шулева и допълни, че има
готовност за стартиране на обществени поръчки за изработването на рекламни материали. Те ще бъдат съобразени с предложенията на браншовите организации, които постъпиха в министерството на
икономиката през месец юли 2004 г. и подчинени на цялостната концепция за представяне на българския туристически продукт.
С отпуснатите допълнително 3 милиона лева ще бъдат платени авансово всички участия на страната ни на борсите и изложенията през 2005 г. Така ще се избегне грешната досега практика да се
отпускат средства преди самите участия.
По време на заседанието в Министерството на икономиката беше представен и изпълнителният директор на Агенцията по туризъм - Бисер Ялъмов. Той е магистър по икономика
от Икономическия университет в Прага, работил е дълги години в областта на туризма и добре познат в бранша. Владеее 6 езика – английски, немски, испански, чешки, словашки и руски. С постановление №
203 на МС от 5 август 2004 г. Изпълнителната агенция за национална туристическа реклама и информация беше преобразувана в Агенция по туризъм към министъра на икономиката. Съгласно приетия
устройствен правилник на новата агенция основните й дейности са: регистриране, категоризиране и контрол; развитие на туристическия продукт и маркетинг реклама и информация.