Жилищата поскъпват в кварталите, където стъпват големите компании
Хипермаркетите вдигат цените на имотите в кварталите, където стъпят, съобщиха брокери. За хората е удобно наблизо да има голям магазин, от който могат да напазаруват всичко най-необходимо. Затова
са склонни да броят повече пари за жилище в близост до МЕТРО или БИЛЛА. Очакваме да поскъпнат и апартаментите до магазините "Кауфланд", които скоро ще бъдат отворени във всички големи градове,
твърдят от агенциите за недвижими имоти. Българинът вече свикна да пазарува по европейски, като зарежда хладилника с провизии наведнъж за цял месец. Така се пести време. Но не и пари. Защото в
хипермаркетите не е по-евтино, отколкото в кварталната бакалия По-ниски може да са цените само на стоките, за които е обявена промоция. Освен това голямото разнообразие често подлъгва клиентите да
пълнят в количката и ненужни неща. Но явно, че големите търговски вериги са оценили покупателната способност на българина, защото от тази есен хипермаркетите у нас ще са с няколко повече. Планът на
германската "Кауфланд" предвижда догодина да има свой магазин във всеки по-голям град. Компанията обяви, че ще отвори през следващите 3 години поне 40 магазина в страната. 10 от тях - още догодина.
В тях ще бъдат вложени над 300 млн. лв. Вече са избрани терени в Монтана, Добрич, Пловдив. В първите два града "Кауфланд" купува терени, отказани преди това от БИЛЛА Австрийците преценили, че
инвестицията не е изгодна, защото населението било неплатежоспособно. Още преди месеци представителят на германската компания "Кауфланд" у нас Веселин Тошев се закани да ударят конкуренцията с
по-ниски цени и с разположение, по-близо до хората. Предвижда се във всеки от магазините да се продават около 8 хил. различни артикула. Между 85 и 90% от стоките ще са хранителни. Толкова ще е и
делът на българските продукти. Между 80 и 100 българи ще намерят работа във всеки от новите обекти. "Кауфланд" е на групата "Шварц" със седалище в Некарсулм, Германия. Собственик е фамилията Шварц.
Групата има около 600 хипермаркета на Стария континент. Нетният оборот на компанията за 2003 г. е близо 23 млрд. евро Магазини "Кауфланд" са известни с евтините стоки. Компанията "Шварц" притежава
и магазините "Лидл", които също са много популярни. Благодарение на двете си вериги хипермаркети "Шварц" заема водеща позиция в търговията с хранителни стоки. Германската компания е на 5-о място
сред конкурентите в родината си и на 10-о в Европа. Първия си хипермаркет у нас отваря през есента и друга немска верига - HIT. "Пазарувайте от октомври", гласи реклама по столичните булеварди.
Магазинът ще е между "Младост" 3 и "Младост" 4. Отварянето се забави повече от 2 години заради проблеми с намирането на терен. Още не е обявено кога ще е готов и вторият обект, за който е предвиден
терен в "Модерно предградие". Най-малко 50 млн. евро инвестиции за България обещаха от компанията до няколко години. Според първоначалните планове ще бъдат вдигнати поне 15 магазина в страната.
Стратегията на "Хит" е да изгражда цялостни комплекси, не само за храни. В тях ще се продават промишлени стоки, ще има луксозни бутици и от типа "направи си сам". Предвижда се в комплексите да има
и т. нар. алеи на услугите - с химическо чистене, обущар, фризьори, кафенета, хлебарници. Хранителната верига "Хит" е собственост на фамилията Доле от германския град Зигбург. Освен нея те
притежават и веригите магазини за пресни хранителни продукти "Маркфриш" и "Фук". В Германия фамилията Доле има около 150 магазина и 5700 служители.